مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در خصوص پخش تصاویری از تلفات مرغ در یکی از مرغداری‌های کنگاور، گفت : این تلفات احتمالا موردی و به دلیل مشکلات مدیریتی و گرمای هوا بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسین حیدری مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در خصوص پخش تصاویری از تلفات مرغ در شبکه‌های مجازی، گفت : در پی پخش فیلم تلفات مرغ در شبکه‌های مجازی که باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی شده بود با بررسی و پیگیری به‌عمل آمده مشخص شد تلفات مربوط به یک واحد مرغداری در شهرستان کنگاور بدلیل مشکلات مدیریتی و گرمای هوا بوده است.

او گفت : پس از بررسی و انجام نمونه‌برداری توسط کارشناسان اداره دامپزشکی کنگاور با یک دستگاه وانت به محل چاه دفن تلفات انتقال و به صورت کاملا بهداشتی امحاء شده و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: هیچ گزارشی مبنی بر وقوع بیماری در مرغداری‌های شهرستان کنگاور اعلام نشده است و این تلفات احتمالا موردی و به دلیل مشکلات مدیریتی ایجاد شده که متاسفانه برخی افراد سودجو با نظرات غیرکارشناسی خود و پخش اطلاعات و کلیپ‌های نادرست در فضای مجازی باعث تشویش اذهان عمومی در سطح استان شده‌اند.

او افزود: اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه این اطمینان را به هم‌استانی‌های می‌دهد که این اداره با جدیت تمام و تلاش شبانه‌روزی و با همکاری سایر دستگاه‌ها در راستای حفظ سلامت جامعه و بهداشت عمومی با جدیت و به طور مستمر می‌کوشد و در برخورد با افراد خاطی هیچگونه اغماضی نخواهد کرد.

حیدری گفت: با توجه به افزایش کنترل و نظارت این مراکز توسط کارشناسان دامپزشکی استان، شهروندان عزیز می‌توانند موارد تخلف را به شماره تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره دامپزشکی گزارش دهند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.