علوی با اشاره به افزایش حدود ۳۰ درصدی موارد ابتلا به کرونا در خوزستان گفت: ویروس دلتا وارد استان شده و به تدریج در حال تبدیل شدن به ویروس غالب است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش حدود ۳۰ درصدی موارد ابتلا به کرونا در خوزستان گفت: ویروس دلتا وارد استان شده و به تدریج در حال تبدیل شدن به ویروس غالب است و این ویروس واگیری و شدت بیشتری دارد و کودکان را نیز مبتلا می‌کند.

او با بیان اینکه در روز‌های اخیر در کشور و خوزستان موارد بیماری به حداکثر خود رسیده است، افزود: همچنین میزان مراجعه به مراکز جامع خدمات سلامت، کلینیک‌های تنفسی و اورژانس‌های بیمارستان‌ها بیشتر شده است به گونه‌ای که بنا به گفته برخی از مسئولان بیمارستان‌ها، ظرفیت بستری در برخی بیمارستان‌ها به بالاترین سطح خود در این روز‌ها رسیده است.

علوی  با اشاره به این نکته  که در خوزستان از ابتدای مردادماه تا روز پنجشنبه، موارد ابتلا حدود ۲۹.۸ درصد و موارد بستری ۳۲.۱ درصد افزایش یافته هر چند که موارد مرگ و میر حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است،اظهار داشت: میزان کشندگی نیز ۱.۵ درصد و میزان بیماران بدحال نیازمند ICU یک درصد کاهش داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: واکسیناسیون کرونا در روز‌های تعطیل نیز در حال انجام است و تاکنون ۷۰۰ هزار دوز واکسن برای گروه‌های هدف در خوزستان تزریق شده است. همچنین تاکنون پوشش ایمنی در جمعیت هدف، ۱۷.۷ درصد و در کل جمعیت استان حدود ۱۲ درصد بوده است که این مساله کمک زیادی در کاهش مرگ و میر‌ها داشته است.

این مقام مسئول در پایان رعایت نکات بهداشتی را سد محکمی در مقابل گسترش بیماری عنوان کرد و بیان داشت: هر چه عادی‌انگاری بیشتر و رعایت شیوه نامه‌ها کمتر شود، گسترش بیماری در جامعه افزایش می‌یابد بنابراین باید نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی، پرهیز از مسافرت، خودداری از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و رعایت فاصله اجتماعی انجام شود و به این ترتیب هر ویروس یا بیماری که پیدا شود در امان خواهیم بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.