مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان گفت: طرح شهید سلیمانی به انجام سریع و با کیفیت واکسیناسیون کرونا کمک می‌کند.

 مجتبی کرباسی، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی در استان اصفهان، همزمان با شیوع کرونا از ویزیت بیماران مشکوک و کمک به مراکزی که برای درمان بیماران کرونایی اقدام می‌کردند تا همکاری با نقاهتگاه‌های کرونایی فعالیت خود را ادامه می‌داد تا اینکه در پیک سوم شاهد اثرگذاری موفق این طرح  در مهار پیک بودیم و دلیلش هم طرح محله محور و غربالگری درب منازل توسط تیم‌های مشخص شده بود.

کرباسی افزود: در طول این طرح، تیم‌هایی برای بیماریابی و آموزش تیم‌های ویزیت بیماران شناخته شده و تیم‌های رهگیری مشغول فعالیت بودند. همکاری این تیم ها، نقش موثری در شناسایی بیماران و افرادی که در تماس با آن‌ها بودند، داشت به شکلی که به خانواده مبتلایان آموزش داده می‌شد که چگونه و به چه شکل و تا چه مدتی مراقب باشند تا به ویروس مبتلا نشوند تا زنجیره انتقال قطع شود.

او ادامه داد: طرح شهید سلیمانی به شکل خاصی، ‏ پیک چهارم را نیز مهار کرد. پس از آن با توجه به یک سری مشکلات که در مدیریت کرونا در نوروز ۱۴۰۰ پیش آمد که منجر به سفر‌های کنترل‌نشده هموطنان شد، شاهد اوج‌گیری مجدد بیماری و بروز شکل جهش دار ویروس بودیم که در این بازه زمانی طرح شهید سلیمانی مجدد به شکل‌های مختلف مبارزه با کرونا از جمله کمک به مراکز درمانی درگیر با کرونا به کمک ما آمد.

به گفته کرباسی در حال حاضر بحث واکسیناسیون در این طرح مطرح شده است و این طرح به انجام سریع و با کیفیت واکسیناسیون کمک می‌کند.

کرباسی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان، مراکز‌ی را برای واکسیناسیون برپا کرده است که به شکل نوبتی و با اعلام محدودیت‌های سنی افراد را واکسینه می کنند. با توجه به محدود بودن این فضا‌ها، سپاه و بسیج نیز وارد عمل شده‌ و مجموعه‌هایی را برای کمک به فضا‌های دانشگاهی به منظور تسریع واکسیناسیون برپا کردند.

او گفت: در استان اصفهان شش مرکز دانشگاه علوم پزشکی برای واکسیناسیون داریم که سپاه و بسیج سه مرکز دیگر را برای کمک برپا کردند.

کرباسی بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی در مراکز واکسیناسیونی که دانشگاه علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها برپا کرده برای تامین نیروی انسانی مشارکت  فعال دارد. برای مثال در شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های نجف آباد، شاهین شهر، لنجان، کاشان و گلپایگان، مراکز فعال واکسیناسیون وجود دارند و کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان در تامین نیروی تخصصی پزشک و پرستار برای تسریع و بهبود کیفیت روند واکسیناسیون، کمک شایانی می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.