طاهری گفت: عادی انگاری و کم توجهی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی وضعیت قرمز کرونایی را در شهرستان شادگان رقم زد.

نوراله طاهری مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بر اساس رنگ بندی جدید شهرستان شادگان نیز در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفت.

او افزود: در حال حاضر تعداد بیماران کرونا در این شهرستان روند افزایشی به خود گرفته است.

طاهری بیان کرد: برای مقابله با این شرایط اهتمام ویژه در زمینه استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، دوری از تجمعات ضروری است و مردم باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان در پایان گفت: با توجه به اینکه ستاد ملی کرونا قبلاً نسبت به رنگ‌بندی‌ها محدودیت‌هایی را تعریف کرده، با تغییر رنگ شهرستان شادگان محدودیت‌های جدید هم اعمال می‌شود.

۴۰ درصد مردم شادگان از ماسک استفاده می‌کنند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان میزان استفاده از ماسک در این شهرستان را حدود ۴۰ درصد اعلام کرد و نسبت به تغییر وضعیت رنگ کرونا به قرمز به دلیل رعایت نشدن شیوه نامه‌ها هشدار داد.

نوراله طاهری اظهار کرد: ۶۰ درصد مردم شادگان از ماسک استفاده نمی‌کنند این در حالیست که زدن ماسک یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

او افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی زمانی تأثیرگذار است که ۹۰ درصد مردم از ماسک استفاده کنند، طبق گزارش‌ها به طور میانگین تنها حدود ۴۰ درصد مردم شادگان از ماسک استفاده می‌کنند و همان ۶۰ درصدی که از ماسک استفاده نمی‌کنند باعث افزایش شیوع کرونا ویروس می‌شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: علت اصلی افزایش موارد ابتلا به کرونا در شهرستان شادگان رعایت نکردنشیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم، اصناف، دستفروشان، برگزاری مراسم‌های عروسی و عزاداری، تجمعات و دورهمی در منطقه است.

طاهری در پایان گفت: کاهش میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در شادگان، بسیار نگران کننده است و باید برای این مسئله تدبیر جدی صورت گیرد.

شادگان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.