مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان لردگان گفت: با اجرای طرح ابتکاری «تلفن کنفرانس» بر بخشی از محرومیت‌ها و کمبود امکانات در دوران شیوع کرونا در اين شهرستان غلبه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جهانبخش طهماسبی مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان لردگان اظهار داشت: در دوران شیوع ویروس کرونا که عدالت آموزشی در مناطق محروم و روستا‌های دورافتاده این شهرستان آسيب ديده بود،  تهدید را به فرصت تبدیل كرده و شرایطی فراهم شد تا دانش آموزان از تحصیل عقب نمانند.

او افزود: بسیاری از روستا‌های شهرستان لردگان تا قبل از شیوع کرونا از دسترسی به شبکه اینترنت محروم بودند، اما با تلاش های فراوان برای روستا‌های دوردست و محروم تجهیزات مورد نیاز به منظور دسترسی دانش آموزان به مرورگرتامين شد و سرعت اینترنت در بخش‌های محروم این شهرستان افزايش يافت.


بيشتر بخوانيد


طهماسبی اضافه کرد: همچنین با استفاده از ظرفیت‌های خیری و اقدامات نوع‌دوستانه، ۸۰ دستگاه تبلت و تلفن همراه هوشمند برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار شهرستان لردگان تهیه و توزیع شد.

او گفت: در طرح ابتکاری «تلفن کنفرانس»، معلم در یک ساعت خاص و با هماهنگی اولیا، پس از تماس با دانش‌آموزان آن‌ها را به مکالمه گروهی دعوت می‌کرد و از این طریق به تدریس می‌پرداخت و یا جلسات رفع اشکال برگزار می‌کرد.

طهماسبی تصریح کرد: در این طرح نیازی به تلفن همراه هوشمند نبود و با نوع ساده و حتی تلفن ثابت هم دانش‌آموزان می‌توانستند در مکالمه گروهی شرکت کنند.

او اظهار داشت: از این طرح حتی برای برگزاری بعضی از جلسات مدیران مدارس شهرستان لردگان نیز استفاده می‌شد.

طهماسبی تصریح کرد: با اجرای طرح ابتکاری «تلفن کنفرانس» بر بخشی از محرومیت‌ها و کمبود امکانات در دوران شیوع کرونا در اين شهرستان غلبه شد.

او گفت: امسال، وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان مطلوب و قابل قبول بود، اما در دوره متوسطه به علت وجود بعضی از مشکلات از جمله ازدواج زود هنگام دختران و ترجیح کار به تحصیل از طرف پسران، وضعیت مطلوب و مناسبی گزارش نشد.

طهماسبی ادامه داد: هدایت تحصیلی صحیح دانش‌آموزان در پایه نهم و ایجاد توازن رشته‌های تحصیلی و همچنین ایجاد هنرستان‌های تخصصی و کارآفرین به صورتی که دانش‌آموزان دغدغه کار و کسب درآمد نداشته باشند، می‌تواند وضعیت تحصیلی دوره متوسطه شهرستان لردگان را تا حد زیادی بهبود بخشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار