فرهنگیان چهارمحال و بختیاری جهت دریافت واکسن کرونا بايد در زمان مشخص به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند تا این فرایند به نحو احسن برگزار شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به انعقاد تفاهم نامه بین اين وزارتخانه و وزارت بهداشت، مقرر شد که فرایند واکسیناسیون فرهنگیان از مردادماه ۱۴۰۰ آغاز شود که این طرح در استان همزمان با سراسر کشور در روز عید سعید غدیرخم و افتتاح پایگاه تجمیعی واکسیناسیون، اجرایی شد و فرهنگیان توسط ویروس کرونا ایمن شدند.

او افزود: از روز شنبه ۹ مردادماه تا ۲۵ مردادماه ۱۴۰۰، واکسیناسیون فرهنگیان در استان به طور رسمی آغاز خواهد شد.


بيشتر بخوانيد


قائدامینی اضافه کرد: نزدیک به ۱۶ هزار فرهنگی در استان وجود دارد که بیش از شش هزار نفر از آن‌ها ساکن شهرکرد و در ادارات آموزش و پرورش ناحیه یک و دو مشغول به کار هستند و یا محل کارشان در شهرستان‌های دیگر است و به مرکز استان در رفت و آمد دارند.

او اظهار داشت: به منظور اینکه مشکلی در فرایند واکسیناسیون فرهنگیان ایجاد نشود ترتیبی صورت گرفت که بتوانند در محل سکونتشان واکسن کرونا را دریافت نمایند.

قائدامینی تصریح کرد: فرهنگیان استان می‌توانند با مراجعه به کارتابل شخصی خودشان نسبت به دریافت و چاپ معرفی نامه که در آن تاریخ و زمان دریافت واکسن کرونا ثبت شده است اقدام نمایند.

او گفت: آن دسته از افرادی که مدرسه محل خدمتشان در محل سکونتشان واقع نیست، می‌توانند ضمن همراه داشتن معرفی نامه، حکم کارگزینی و کارت شناسایی خود به نزدیک‌ترین اداره آموزش و پرورش محل سکونتشان مراجعه نمایند و پس از دریافت تایید آن اداره کل نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام نمایند.

قائدامینی بیان کرد: فرهنگیان در ۱۷ منطقه و ناحیه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان شهرکرد، با حضور در پایگاه تجمیعی واکسیناسیون واقع در مرکز قائمیه یا شهید چمران این شهرستان علیه این بیماری واکسینه شوند.

او افزود: در سایر مناطق و شهرستان‌های استان، در مراکز بهداشت آن شهرستان پایگاه‌هایی برای تزریق واکسن کرونا به فرهنگیان تعیین شده است.

قائدامینی اضافه کرد: این امر ضروری است که فرهنگیان جهت دریافت واکسن کرونا در زمان مشخص که در معرفی نامه ذکر شده است به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا اجتماعی شکل نگیرد و در نهایت آرامش و حفظ سلامت افراد این فرایند به نحو احسن برگزار شود.

او اظهار داشت: فرهنگیان استان اگر به هر دلیلی در بازه زمانی مشخص شده نتوانند واکسن خود را دریافت کنند دو روز بعد از تاریخ ۲۵ مردادماه لکه گیری آن‌ها از سوی مراکز بهداشتی صورت خواهد گرفت و پس از آن مرحله اول واکسن کرونای خود را دریافت خواهند کرد.

قائدامینی تصریح کرد: مرحله دوم تزریق واکسن کرونا به فرهنگیان در تاریخ هشتم شهریورماه ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

او گفت: عدم حضور دانش آموزان در مدارس خطرآفرین است و می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات روحی را در آن‌ها ایجاد کند.

قائدامینی ادامه داد: امیدواریم پس از پایان یافتن فرایند واکسیناسیون کرونای فرهنگیان به نحو احسن، نسبت به بازگشایی مدارس در استان اقدام نماییم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار