نگرانی دولت آمریکا از توانمندی موشکی و پهپادی ایران و توسل به ابزار نخ‌نمای تحریم

بنابر اعلام رسانه آمریکایی وال استریت ژورنال، دولت واشنگتن درصدد است تا در مقابل توانمندی موشکی ایران به ابزار تحریم متوسل شود.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه وال استریت ژورنال، دولت آمریکا قصد دارد توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران را از طریق تحریم هدف قرار دهد.

وال استریت ژورنال با استناد به ادعای مقامات آمریکایی نوشت: در بحبوحه تشدید نگرانی‌ها از ارتقاء توانمندی موشکی و پهپادی ایران، دولت واشنگتن درصدد است کارزار تحریمی را علیه قابلیت‌های در حال توسعه ایران در عرصه پهپادی و موشک‌های هدایت شونده به راه بیندازد.

به ادعای این رسانه آمریکایی این تلاش در حالی صورت می‌گیرد که مقامات امنیتی غربی مدعی هستند آن‌ها این توانایی‌ها را نسبت به برنامه‌های غنی سازی هسته‌ای و موشک‌های بالستیک ایران، خطری فوری برای ثبات خاورمیانه می‌دانند.


بیشتر بخوانید

اذعان فرمانده سنتکام به برتری توان پهپادی ایران

آمریکا: پیشرفت دقت موشک‌های ایرانی نگران کننده است


یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد: این بخشی از یک رویکرد جامع است، بنابراین ما با همه جنبه‌های تهدید ایران سر و کار داریم.

مقامات ارشد نظامی و دیپلماتیک آمریکا این ادعا‌ها را نیز مطرح می‌کنند که افزایش چشمگیری در استفاده از موشک‌های هدایت شونده و هواپیما‌های بدون سرنشین علیه نیرو‌های آمریکا و متحدانش دیده می‌شود و پهپاد‌های ایران در حال تبدیل شدن به یک تهدید فزاینده برای همپیمانان واشنگتن در منطقه هستند.

در سال‌های گذشته آمریکا تحریم‌هایی را علیه برنامه موشکی ایران وضع کرده است، اما بنا به گزارش وال استریت ژورنال، مقام‌های آمریکایی مدعی هستند هدف قرار دادن شبکه‌های تدارکاتی ایران همچون تأمین کنندگان قطعات مورد استفاده برای ساخت پهپاد‌ها و موشک‌های هدایت‌شونده، می‌تواند به نحوی مؤثرتر فعالیت‌های ایران را مختل کند.

پیشتر شبکه خبری سی ان ان به نقل از گروهی از مقامات و کارشناسان سابق و فعلی آمریکا نوشته بود: پیشرفت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در عرصه پهپادی به دغدغه بزرگی برای مقامات این کشور بدل شده است. پهپاد‌های ایرانی اکنون قادر به حملات دقیق‌تری هستند.

مقامات آمریکایی که نامی از آن‌ها برده نشده است، معتقدند توسعه هواپیما‌های بدون سرنشین ایرانی به یک خطر واقعی برای نیرو‌های این کشور در منطقه تبدیل شده است. این رسانه آمریکایی توانمندی ایران در عرصه پهپادی را خاطرنشان کرده و می‌نویسد سیستم‌های نظارتی قادر به رهگیری این پهپاد‌ها نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
مقامت تا پیروزی باعزت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
ننگ بر استعمار

هیهات من الذله
هیهات من الذله
هیهات من الذله
آخرین اخبار