آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از آغاز واکسیناسیون معلمان تا بازگشایی حضوری مدارس در مهر

آموزش و پرورش هفته گذشته با اخباری درباره برنامه ریزی‌های لازم مربوط به بازگشایی حضوری مدارس در مهر ۱۴۰۰ سپری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره بازگشایی مدارس از مهر، آغاز رسمی واکسیناسیون معلمان و اما و اگرهای برگزاری کنکور سپری شد.

آغاز رسمی واکسیناسیون معلمان از شنبه/ مدارس به هر طریقی باید باز شوند

محسن حاجی‌ميرزايی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حدود یک و ٢۵٠ هزار معلم در مدارس دولتی و غیردولتی واکسینه می‌شوند، بیان کرد که مربیان پیش دبستانی و مهدهای کودک هم در این مرحله واکسینه شوند همچنین در مورد رانندگان سرویس هم آمادگی داریم بعد از انعقاد قرار داد واکسیناسیون آنها را انجام دهیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: واکسینه شدن معلمان و فرهنگیان قبل از شروع سال تحصیلی انجام خواهد و در همین هفته‌های اول مرداد امیدواریم که کار تمام شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدرسه سلامت روان و بلوغ اجتماعی دانش آموزان را کامل تر می کند، اظهار کرد: امروز ارزیابی بین المللی این است که از هر طریقی که می شود برای بازگشایی مدارس اقدام شود و این ضرورتی بود که خوشبختانه در ستاد ملی مقابله با کرونا منجر به واکسینه شدن معلمان شد و آنها به عنوان سرباز سپاه پیشرفت، آماده می شوند که از مهر امسال بار دیگر طنین مهر و محبت را در مدارس آشکار کنند.

مساله‌ای به نام حذف کنکور در کشور نداریم

محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انتظار می‌رفت در زمینه کنکور هر ساله تعدادی پژوهش‌های گسترده برای بهبود نحوه انجام این کار صورت می‌گرفت، بیان کرد: این کار موجب می‌شد تا سازمان سنجش شیوه‌های کار را بهبود ببخشد که این اتفاق نیفتد، اما از سال ١٣٨۶، مجلس به این موضوع ورود کرد و کار خوب پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس انجام داد تا مصوبه‌ای پیشرو را به تصویب رساند، اما تا سال ١٣٩٢، این مصوبه توسط دستگاه های مجری اجرا نشد همچنین دستگاه‌های ناظر تا امروز ورودی به این کار نکردند.

او ادامه داد: با این وجود در سال ٩٢ و ٩۴ تغییراتی انجام شد و همه تلاش‌ها بر این است که کار بهتر انجام شود.

امانی طهرانی با اشاره به اینکه مساله‌ای به عنوان حذف کنکور را تا زمانی که رشته محل‌های پر طرفدار در کشور داریم، میسر نیست، گفت که باید شیوه‌هایی را به کار بگیریم که برای دانش آموزان کم آسیب‌تر باشد.

سرانجام کارنامه سبز‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست؟

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش درباره پیگیری وضعیت کارنامه‌سبز‌ها اظهار کرد: برای پیگیری وضعیت این افراد آموزش و پرورش اختیاری برای ساماندهی کار آن‌ها نداردو این وزارتخانه فقط مجری است.

به گفته معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش استخدام کارنامه سبز‌ها منوط به مجوز سازمان اداری استخدامی است و در واقع دو راه برای آن‌ها وجود دارد اول آنکه مجلس برای آن‌ها قانونی وضع کند یا آنکه سازمان اداری استخدامی سهمیه استخدامی جداگانه‌ای به آن‌ها اختصاص دهد.

اورژانس اجتماعی برای دانش آموزان افتتاح شد

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ضمن افتتاح خط ملی نماد با شماره ۱۵۷۰ اظهار کرد: این کار به نام اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان از جمله زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان خواهد بود و در کنار سایر ابزار‌های سامانه نماد کمک کننده است تا با انواع مختلف فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان آشنا و با آن‌ها مواجه شویم.

او ادامه داد: دسترسی آسان به مراکز مشاوره، یکپارچه سازی خدمات مشاوره، به روز رسانی روش‌های جدید و واکنش سریع در فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از اهداف این طرح است.

اجرای سند تحول بنیادین، مهمترین مأموریت آموزش و پرورش

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اینکه رویه‌هایی برای پایش کسب اطمینان و ارزشیابی نداریم، برای من تلخ است. اجرای سند تحول بنیادین، مهمترین مأموریت آموزش و پرورش امروز است چون مطالبه رهبر معظم انقلاب و نهادهای قانونی است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش موظفیم تا افرادی با کیفیت برای زندگی عزتمند، فعال و مستقل تربیت کنیم، به همین منظور سند تحول بنیادین ٨ هدف را مشخص کرده است.

او با برشمردن این اهداف افزود: تربیت انسان با ویژگی‌های خاص، مشخص شدن نقش نظام تعلیم و تربیت و خانواده در رشد و پیشرفت جامعه، گسترش عدالت، نظام کارآمد مدیریت منابع انسانی، افزایش مشارکت اثر بخش همگانی به ویژه خانواده، تحول در برنامه آموزش درسی، مالی و اداری، افزایش کیفیت و کارایی نظام تعلیم و تربیت و هشتم، کسب موقعیت برجسته و درخشان در منطقه باید مورد توجه قرار گیرد.

آماده سازی کتاب‌های درسی با رمزینه دسترسی سریع پاسخ

حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره اقدامات پیش بینی برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: آماده سازی کتب درسی با رمزینه دسترسی سریع پاسخ (Q.R code) در این زمینه مورد تأکید قرار گرفت که در این خصوص، برنامه ریزی و هدف گذاری، آموزش و اشاعه و تامین و تولید محتوا از نتایج حاصل شده است.

ملکی ادامه داد: برنامه ریزی و هدف گذاری درباره تعیین تعداد و عناوین کتاب‌های مورد نظر صورت گرفته که ۲۵۲ عنوان کتاب درسی دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم نظری و ۱۲۵ عنوان کتاب فنی و حرفه‌ای کاردانش تألیف می‌شود.

او افزود: تعیین تعداد رمزینه‌های هر عنوان کتاب برای کتاب‌های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به تعداد دروس و برای کتاب‌های فنی و حرفه‌ای به تعداد پودمان‌ها صورت گرفته است.

ملکی درباره تأمین و تولید محتوای الکترونیکی نیز گفت: تدوین استاندارد‌های فنی هنری، محتوایی و فرهنگی رمزینه‌ها و تعیین نوع محتوای متصل به هر رمزینه مانند فیلم، صوت، موشن گرافی، پادکست، انیمیشن، واقعیت افزوده و تشکیل کمیته‌های ارزیابی، ممیزی و اعتبار بخشی از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
از ته دل ارزو میکنم که همه زود واکسینه بشیم و مدرسه ها باز بشن
به خصوص برای سال دوازدهمی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
با بازگشایی مدارس، فاجعه ای را رقم خواهید زد که به نام نظام سند خواهد خورد .
خواهشا مردم را از حکومت بیزار نکنید با این تصمیمات احمقانه خودتان.!!!
آخرین اخبار