ارتش سومالی اعلام کرد ۳۰ عنصر گروه تروریستی الشباب در عملیاتی در این کشور به هلاکت رسیدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، ارتش سومالی اعلام کرد ۳۰ تن از عناصر الشباب را در یک عملیات نظامی در مرکز این کشور به هلاکت رسانده است.

در بیانیه ارتش آمده است: نیرو‌های دولتی یک حمله ناگهانی به پایگاه‌های جنگجویان الشباب در شهر «عیل بعاد» در (مرکز) استان «هیران» انجام دادند.

این ارتش افزود: این عملیات منجر به کشته شدن ۳۰ شبه نظامی الشباب و تخریب سنگر‌هایی که این جنبش از آن‌ها برای شروع حملات تروریستی خود استفاده می‌کرد، شد.

تا این لحظه گروه تروریستی الشباب در مورد به هلاکت رسیدن عناصر خود و بیانیه ارتش هیچ اظهار نظری نکرده است.

ارتش سومالی هفته هاست که عملیات خود را علیه تروریست‌های الشباب در روستا‌ها و شهر‌های جنوب و مرکز این کشور شروع کرده است.

سومالی سالهاست که علیه گروه تروریستی الشباب که در اوایل سال ۲۰۰۴ تاسیس شد، اعلان جنگ کرده است. این تروریست‌ها از نظر ایدئولوژیکی وابسته و متمایل به گروه تروریستی القاعده هستند و عملیات‌های تروریستی بسیاری را انجام دادند که صد‌ها نفر را به کام مرگ کشانده است.

اواخر ماه گذشته نیز مناطق نزدیک به کاخ ریاست جمهوری سومالی در موگادیشو، پایتخت این کشور هدف حمله خمپاره‌ای قرار گرفت و در این حمله ۳ نفر زخمی شدند. هیچ گروهی این حمله را به عهده نگرفت، ولی برخی از مقامات این کشور احتمال دادند این حمله از سوی الشباب بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار