مدیر عامل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۵۰ تن بذر گلرنگ در این شرکت تولید و در اختیار گلرنگ کاران سراسر کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدزاده، مدیر عامل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس گفت: با آغاز برداشت محصول گلرنگ در دشت مغان پیش بینی می‌شود امسال ۵۰ تن بذر گلرنگ در شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس تولید و در اختیار گلرنگ کاران سراسر کشور قرار گیرد.

او افزود: یکی از دانه‌های روغنی که اخیرا کشت آن در دشت مغان رواج یافته گلرنگ است که تمام مراحل کاشت و برداشت این محصول نیز به صورت میکانیزه می‌باشد.

مدیر عامل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس گفت: امسال بر اساس توصیه وزارت جهاد کشاورزی ۲۵ هکتار برای تولید بذر گلرنگ زراعت شده که پیش بینی می‌شود ۵۰ تن بذر برداشت شود.

محمدزاده بیان کرد: با توجه به اینکه در کنار تولید بذر گلرنگ بذور محصولاتی همچون گندم، جو، شلتوک، گلزا، سویا، یونجه، بادام زمینی، ذرت و صدردصد بذر سورگوم مورد نیاز کشور در دشت مغان تولید می‌شود بزودی بانک بذر در این منطقه ایجاد خواهد شد.

کم آب بر بودن و سود بیشتر از مزایای کشت گلرنگ می‌باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.