معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: واکسیناسیون ۲۱ هزار معلم و فرهنگی استان آغاز شده است و یکشنبه به پایان می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی رحمانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: واکسیناسیون ۲۱ هزار معلم و فرهنگی استان آغاز شده است و جشن پایان واکسیناسیون این گروه دهم مرداد برگزار می‌شود.

رحمانی افزود: با دریافت سهمیه بیشتری از واکسن قادریم گروه‌های دیگری را با سرعت واکسینه کنیم تا نگرانی جامعه کمتر شود.

وی اضافه کرد: اولویت با معلمانی است که در محل اعلام شده سکونت دارند و معلمانی که محل خدمت آن‌ها در یک شهر و سکونتشان در جای دیگری است در روز‌های آینده واکسن دریافت خواهند کرد.

رحمانی در ادامه با اشاره به شایعات مطرح شده در میان مردم که برخی واکسن هارا بهتر و برخی را کم تاثیر می‌دانند گفت: بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی بهترین واکسن آن است که در دسترس باشد.

وی یادآورشد: با قاطعیت اعلام می‌کنیم همه واکسن‌ها در خصوص پیشگیری از ابتلا بین ۸۵ تا ۹۵ درصد و در کاهش مرگ و میر تا ۱۰۰ درصد موثرند.

رحمانی افزود: در استان بیش از ۷۰ درصد سنین ۶۰ سال به بالا؛ ۸۰ درصد گروه‌های سنی ۷۰ سال به بالا واکسن زده اند و ایمن شده اند.

وی گفت: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۱۷۵ هزار دز واکسن در استان تزریق شده است و خوشبختانه هیچ فوتی در این زمینه نداشته ایم.

رحمانی افزود: در میان همه کسانی که در استان واکسن زده اند تنها ۵۰ مورد تب و لرز شدید داشتیم که بستری‌ها به ۵ نفر هم نرسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: تزریق واکسن زنجیره ابتلا به کرونا را قطع و شما و اطرافیانتان رابیمه می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.