به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سیدرضا سادات حسینی مدیر کل راه آهن استان اصفهان هدف اصلی از اجرای طرح خط دوم راهآهن زرین شهر اصفهان - بافق یزد را افزایش سرعت در خطوط ریلی برای تردد قطارهای باری و مسافری بیان کردو گفت: خط دوم راهآهن این مسیر دارای پنج ایستگاه است که از ایستگاه سیستان تا آب نیل در این استان را شامل میشود.
او هزینه اجرای این طرح را در مجموع ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: به همراه این طرح در استان اصفهان، سه طرح دیگر خط راهآهن اقلید - یزد، ۱۸۲ کیلومتر خط دوم راه آهن قزوین- زنجان و تونل البرز واقع در قطعه دوم آزادراه تهران - شمال نیز افتتاح شد.
استان اصفهان ۳۵ تا ۴۰ رام قطار باری با ترافیک بالا در روز دارد و از نظر تخلیه بار رُتبه نخست (با ۳۳ درصد از سهم کل کشور)، از نظر صدور بارنامه رُتبه دوم، از نظر تُن کیلومتر رُتبه سوم و از نظر تُناژ بارگیری رُتبه چهارم کشوری را دارد.
استان اصفهان در سال ۱۳۴۷ به شبکه سراسری راه آهن کشور پیوست و دارای ۶۸۱ کیلومتر و ۶۷۷ متر خط اصلی، ۱۸۸ کیلومتر خط مانوری و ۶۶ کیلومتر خط صنعتی و تجاری ریلی است.
۲۱ منطقه راه آهن در سراسر کشور وجود دارد که در این میان، راه آهن اصفهان از جایگاه ویژهای برخوردار است.
انتهای پیام/م