بنا بر گزارش سازمان جهانی بهداشت، اندونزی در روز گذشته بیشترین میزان مرگ و میر را در جهان بر اثر کرونا داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن، موارد ابتلا به کرونا در کره جنوبی و جنوب شرق آسیا رو به افزایش است؛ بطوری که اندونزی در روز گذشته بیشترین میزان مرگ و میر را در جهان بر اثر کرونا داشته است.

بر اساس این گزارش، مقامات اندونزی از افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور خبردادند و اعلام کردند که در روز چهارشنبه ۲ هزار نفر بر اثر ایم بیماری جان باخته اند. همچنین در روز چهارشنبه ۴۵ هزار مورد از ابتلا به کرونا در اندونزی ثبت شد. گروهی از پزشکان و کارکنان بخش درمان عمومی اعلام کردند که از ماه گذشته در حدود ۲۷۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در خانه‌های خود جان خود را از دست داده اند.

این در حالی است که اوضاع در کره جنوبی نیز وخیم گزارش شده است. براساس این گزارش، اگر چه بسیاری از مردم کره جنوبی برای رفتن به سفر در فصل تابستان برنامه ریزی کرده اند، اما آن‌ها باید در این موضوع تجدید نظر کنند. موارد ابتلا به کرونا در این کشور به حد نصاب جدیدی رسید. مقامات بهداشتی این کشورنیمه شب گذشته اعلام کردند که هزار و ۸۹۶ نفر جدید ابتلا به کرونا مبتلا شده اند.

در ادامه خبرنگار ان اچ کی گفت: موارد ابتلا به کرونا در خارج از شهر سئول پایتخت کره جنوبی در حال افزایش است.۳۰ درصد موارد ابتلا به این مناطق مربوط می‌شود. دولت کره جنوبی اعلام کرد که بیشتر موارد ابتلا به گونه دلتای ویروس کرونا مربوط است.

این نوع سویه کرونا نخستین بار در هند شیوع یافت. با شروع فصل تابستان افراد زیادی در کره جنوبی به مسافرت می‌روند. کیم بو کیوم (Kim Boo-kyum) نخست وزیر کره جنوبی در جریان جلسه کارگروه مقابله با کرونای دولت کره جنوبی در روز چهارشنبه اعلام کرد که شواهدی دال بر کاهش موارد ابتلا به کرونا مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار