قاسمی گفت: واکسیناسیون فرهنگیان البرزی در روز عید سعید غدیرخم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به این که واکسیناسیون فرهنگیان البرزی در روز عید سعید غدیرخم آغاز شد، گفت: حدود ۲۶هزار معلم رسمی، نیروهای خرید خدمات، معلمان مدارس غیردولتی و غیره در استان فعالیت دارند که مشمول دریافت واکسن برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: طرح واکسیناسیون به منظورکاهش دغدغه فرهنگیان برای شروع سال تحصیلی در اولویت قرارگرفت.

قاسمی با اشاره به این که پایگاه‌های تزریق واکسیناسیون ویژه معلمان درالبرز دایر شده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده هفت مرکز تجمیعی در چهارمنطقه کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد برای واکسیناسیون معلمان فعال شده است.

او افزود: طرح واکسن فرهنگیان در شهرستان های اشتهارد و طالقان با همکاری بهداشت در مراکز تجمیعی آن مناطق انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان این که تزریق واکسن از امروز درآموزش و پرورش ناحیه یک با تعداد کمتری از فرهنگیان شروع شده است، گفت: از روز شنبه هفته آینده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به صورت گسترده شروع می شود.

قاسمی افزود: طرح دز اول واکسیناسیون فرهنگیان تا ۲۵ مردادماه در البرز طول می کشد.

او گفت: فرهنگیان در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان براساس اطلاع رسانی و فراخوان روابط عمومی ها برای تزریق واکسن دعوت می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان این که سیاست آموزش و پرورش بر بازگشایی مدارس است، افزود: واکسیناسیون معلمان از نگرانی های خانواده‌ها برای شیوع کرونا می کاهد.

قاسمی گفت: به دلیل ازدحام جمعیت در پایگاه‌های واکسیناسیون وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی، تصمیم برآن شد که واکسیناسیون فرهنگیان به صورت اختصاصی در پایگاه‌های مجزایی که در نظر گرفته شده، انجام شود.

او افزود: تزریق دز دوم واکسن فرهنگیان نیز تا نیمه اول شهریورماه انجام می شود.

انتهای پیام/ ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.