معاون کل وزارت بهداشت گفت: واکسیناسیون نمادین برخی از گروه ها از جمله خبرنگاران، معلمان و استادان دانشگاه ها از امروز شروع می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در خصوص شروع نمادین واکسیناسیون گروه های مختلف از امروز اظهار کرد: امروز واکسیناسیون معلمان، زندانیان، استادان دانشگاه و گروه های پر خطر مانند دیابتی های مصرف کننده انسولین به صورت سمبلیک از امروز شروع خواهد شد.

حریرچی با اشاره به مراتب برخی از اقلام دارویی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۸۷ درصد ارزش ریالی که در گذشته در حدود ۷۰ درصد بوده است و امروزه ۹۸ درصد ارزش عددی داروی کشور تولید داخلی است. متاسفانه برخی از پزشکان داروی برند و خارجی تجویز می‌کنند که چون ارز ۴۲۰۰ به آن تعلق نمی‌گیرد، به‌دلیل افزایش نرخ دلار قیمت داروهای خارجی افزایش می‌یاید و به‌نظر می‌رسد دارو گردان شده است. 

او‌افزود: با توجه با ارز دولتی تخصیص یافته، داروهای داخلی ارزان تر از مشابه خارجی در اختیار بیماران قرار می گیرد. در وزارت بهداشت برای تمام گروه های مختلف پزشکی تصمیم گیری می کنیم و اگر با نسبت خوب این تصمیمات گرفته شود ضرب در هزاران می شود برای پیشبرد کارها اقدام مختلف در زمینه های  گوناگون می کنیم.


بیشتر بخوانید: 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.