رئیس جمهور آمریکا به زودی اعلام می‌کند که کارمندان فدرال آمریکا باید دوباره واکسینه شوند یا مرتب تحت آزمایش قرار گیرند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  نیویورک تایمز گزارش داد «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، در نظر دارد امروز (پنج‌شنبه) تصمیم خود را برای دوباره واکسینه شدن کارمندان فدرال آمریکا بیان کند.

بنابر اعلام این خبرگزاری، بایدن تصمیم دارد اعلام کند که کارمندان فدرال آمریکا باید دوباره واکسینه شوند یا مرتب تحت آزمایش قرار گیرند. همچنین در بیانیه بایدن "رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و محدودیت‌های سفر برای افرادی که واکسن دریافت نکردند" نیز اعلام خواهد شد.

یک مقام رسمی از کاخ سفید نیز در این باره اعلام کرد دولت بایدن همچنان در حال بررسی جزئیات این قانون است و آن را در سخنرانی کاخ سفید اعلام خواهند کرد.

برخی منابع خبر پیش از این اعلام کردند که رئیس جمهور آمریکا در هنگام دیدار از اداره اطلاعات ملی، در «مک لین» ویرجینیا، در پاسخ به پرسشی درباره چنین اقدامی گفته است که دولت وی اکنون در حال بررسی این مساله است.

پیشتر روز گذشته بایدن اعلام کرده بود: «بیانیه آتی من نشان از اقدام بعدی ما برای واکسینه کردن شهروندان آمریکایی خواهد بود.»

گفته می‌شود این بیانیه بایدن در راستای سخنان اخیر «اندرو کومو» شهردار نیویورک خواهد بود که گفته است: «کارمندان فدرال آمریکا باید مدرکی دال بر واکسینه شدن نشان دهند یا مرتب تست کرونا دهند. همچنین کارمندان بیمارستان که مستقیم با بیماران در تماسند باید هرچه سریعتر واکسینه شوند.»

این در حالیست که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) در بیانیه‌ای از وضعیت هشدار در بیش از نیمی از شهرستان‌های آمریکا خبر داد و اعلام کرد که بیش از ۶۷ درصد از شهرستان‌های آمریکا از نظر انتقال ویروس کووید-۱۹ در وضعیت هشدار قرار دارند.

این نهاد آمریکایی روز گذشته نیز آمار جدیدی از میزان ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور منتشر و اعلام کرد: «در میانگین هفت روز گذشته، موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا، حدود ۶۵ درصد افزایش یافته و به میانگین پنجاه و هفت هزار و سیصد و یک مورد جدید ابتلا به کرونا در هر روز رسیده است.»

شب گذشته نیز سازمان جهانی بهداشت از ثبت رکورد مبتلایان جدید به کرونا در آمریکا در هفته گذشته خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار