هزار و ۸۰۰ پایگاه بسیج سیستان و بلوچستان یاریگر صنعت برق

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به افزایش دما، کمبود تولید انرژی و لزوم مدیریت بهینه مصرف انرژی،هزار و ۸۰۰ پایگاه بسیج این استان یاریگر صنعت برق جهت مدیریت بهینه مصرف در بخش‌های مختلف شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، پرویز آبسالان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان در حاشیه رزمایش پایش و رصد مدیریت مصرف برق این استان که هم زمان با سراسر کشور برگزار شد بیان کرد: صنعت برق از جمله مراکز مهم کشور است و با توجه به این موضوع تمامی نیروهای بسیجی ادارات استان آمادگی کامل برای همکاری با این بخش را دارند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی، تامین برق مطمئن و پایدار برای منازل و مراکز حساس و حیاتی چون بیمارستان‌ها بسیار مهم است و این امر می طلبد همه دست در دست هم با مدیریت بهینه انرژی یاریگر صنعت برق باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق با محوریت پایش مصارف برق ادارات، صنوف، کسبه و جلب مشارکت مشترکین خانگی با همکاری سازمان بسیج مستضعفین و شرکت توانیر برگزار شد.

خلیل عوض زاده بیان کرد: ۵۶ تیم عملیاتی با استعداد نیروی ۱۴۰ نفر در سطح سیستان و بلوچستان نسبت به پایش و رصد ادارات و مراکز این استان اقدام کردند.

وی ادامه داد: طی بازدید انجام شده از ادارات این استان بسیاری از امور همکاری لازم را داشته و مراکزی که نسبت به رعایت الگوی تعریف شده مصرف بی توجه بودند ضمن ارائه راهکارهای مناسب مدیریت مصرف، تذکر لازم داده شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان به لزوم همکاری هر چه بیشتر مردم در مدیریت مصرف برق اشاره کرد و افزود: افزایش شدید دمای هوا و تداوم این شرایط در اکثر نقاط کشور طی هفته جاری، در کنار فعالیت‌های صورت گرفته و استفاده از تمام توان نیروگاهی کشور، نیازمند همکاری مردم در کاهش مصرف برق و جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی است.

وی اظهار داشت: خارج کردن لوازم برقی از حالت آماده به کار، تنظیم دمای ۲۶ درجه کولرهای گازی، تنظیم دور کند کولرهای آبی و نصب سایبان، استفاده از روشنایی طبیعی در طول روز و خاموش کردن لامپ های اضافه و عدم استفاده از لوازم برقی پر مصرف در ساعت اوج بار(۱۲تا۱۸) نقش مهمی در مدیریت بهینه مصرف برق دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار