رئیس منطقه پنج بازرسی کل کشور و مدیرکل بازرسی استان آذربایجان شرقی گفت:منتخبان شورا‌های اسلامی باید اصل حاکمیت قانون را در اولویت کاری خود قرار دهند و اجرای قانون را بر خواسته‌های اطرافیان و برخی از مسئولان ترجیح دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علی کرمی رئیس منطقه پنج بازرسی کل کشور و مدیرکل بازرسی استان آذربایجان شرقی در نشست آموزشی اعضای شورا‌های اسلامی شهرستان مراغه و برخی از شهرستان‌های همجواگفت:بازرسی کشور سازمان و دستگاهی نظارتی و ضد فساد اداری است که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می‌کند و بررسی عملکرد امور شهرداری‌ها یکی از اولویت‌های آن است.

اوافزود: رویکرد این سازمان پیشگیرانه است و خود را در کنار مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌دانیم تا اهداف آن‌ها محقق شود.

او تاکید کرد: در بحث برخورد با فساد جدی هستیم و با مخلان برابر قانون برخورد می‌کنیم.

رئیس منطقه پنج بازرسی کل کشور و مدیرکل بازرسی استان آذربایجان شرقی توصیه‌هایی به منتخبان شورا‌های اسلامی حاضر در جلسه کرد و گفت: عدم دخالت در عزل و نصب، برقراری تعامل و ایجاد ارتباط با مسئولان شهرستانی و فراهم سازی زمینه برای فعالیت شهردار از جمله مواردی است که باید در دستور کار منتخبان مردم در شورا‌ها قرار گیرد.

کرمی اضافه کرد: همچنین شورا‌های اسلامی باید با ایجاد درآمد پایدار شهری و جذب سرمایه‌گذار به فکر توسعه شهر باشند.

او شهرداری‌ها را مظهر اقتدار نظام دانست و گفت: لازمه اقتدار اجرای اصل قانون است و باید درآمد شهری در خدمت توسعه شهری قرار گیرد و نباید این درآمد در اختیار و صرف برخی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باشد.

او با انتقاد از جذب نیرو‌های انسانی ناکارآمد در شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: شورا‌های اسلامی به موضوع جذب نیروی انسانی در شهرداری‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند و استفاده از ظرفیت نیرو‌های متخصص را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.