طبق قانون، ۳ تا ۶ درصد از سود خالص سال مالی می‌تواند به عنوان پاداش هیات مدیره در شرکت‌های سهامی عام و خاص در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار  بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجامع بسیاری از شرکت‌های بورسی چند هفته‌ای است که برگزار شده است. مجامعی که خبرهای خوب زیادی از آنها به بازار سرمایه مخابره شد. اما روز گذشته خبری درباره میزان پاداش هیات مدیره یکی از شرکت ها در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد. این شرکت، شرکت بورس اوراق بهادار تهران با نماد بورس (بورس تهران) است.

رشد 85 درصدی پاداش هیات مدیره بورس تهران

مجمع شرکت بورس تهران در تاریخ 31 مرداد ماه برگزار شد و میزان پاداش هیات مدیره ای که در این جلسه تخصیص پیدا کرد، 910 میلیون تومان بود. سال گذشته نیز میزان این پاداش 490 میلیون تومان بوده است. بنابراین رشد 85 درصدی را در پاداش تخصیص یافته به هیات مدیره این شرکت شاهد هستیم. 

پاداش 910 میلیون تومانی

پاداش میلیاردی هیات مدیره شرکت‌ها قانونی است؟
 

ماه گذشته نیز مجمع یکی از بانک‌های کشور در فضای مجازی جنجال زیادی به پا کرده بود و ویدئویی از جلسه مجمع عمومی بانک تجارت منتشر شده بود. در این فیلم هنگام تصویب پاداش هیات مدیره این بانک، ابتدا مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان مطرح می شود، اما با گذشت چند ثانیه به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند. این افزایش ناگهانی توجه همگان را به خود جلب می‌کند و نظراتی درباره غیر قانونی بودن این نوع تقسیم سود و حتی میزان بالای این سود مطرح می‌شود.

پاداش میلیاردی هیات مدیره شرکت‌ها قانونی است؟

در چند سال اخیر مبالغ پاداش هیات مدیره برخی شرکت‌ها در رسانه‌های عمومی و شبکه‌های اجتماعی افشا شده و موجب اعتراض افکار عمومی شده است. تعیین پاداش هیات مدیره شرکت‌ها براساس مدل علمی می‌تواند مانع از پرداخت پاداش زیاد به هیات مدیره شرکت‌های دارای عملکرد ضعیف شود. همچنین چنین مدلی دلایل متقاعد کننده‌ای برای پرداخت پاداش زیاد به هیات مدیره شرکت‌های دارای عملکرد مناسب فراهم می‌کند.

به همین دلیل در این گزارش قانونی یا غیرقانونی بودن و نقاط قوت و ضعف مدل فعلی را به کمک کارشناسان بررسی می‌کنیم و به ارائه راهکار می‌پردازیم.

متن قانون پرداخت پاداش هیات مدیره شرکت‌ها در تصویر زیر قابل مشاهده است. در ماده 241 قانون تجارت به موضوع میزان پاداش هیات مدیره اشاره شده است. طبق ماده 241، حتی شرکتی که زیان انباشته داشته باشد، می‌تواند بعد از پوشش زیان انباشته سنوات گذشته از سود خالص همان سال مالی و در صورت باقی ماندن سودی (توجه شود که منظور سود قابل پرداخت به سهامداران است) مشمول تخصیص پاداش به هیات مدیره می شود. 

پاداش میلیاردی هیات مدیره شرکت‌ها قانونی است؟
 

برای بررسی بیشتر موضوع، به عنوان مثال میزان تقسیم پاداش هایت مدیره بانک‌های بورسی را بررسی می‌کنیم. برخی از بانک‌ها از جمله؛ بانک آینده، کارآفرین، دی، ایران زمین و گردشگری هنوز مجمع سالیانه برگزار نکرده اند؛ بنابراین فعلا در خصوص میزان پاداش هیات مدیره آن‌ها تصمیم گیری نشده است. زیرا پاداش هیات مدیره در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ها با رای گیری سهامداران تصویب می شود.

مجمع بانک شهر، رسالت و اعتباری ملل نیز به حد نصاب نرسیده است. مجمع بانک پاسارگاد نیز برگزار شده، اما در مورد هیچ کدام از موارد دستور جلسه تصمیم گیری نشده است.

اما مجمع عمومی ۱۰ بانک برگزار و در خصوص پاداش هیات مدیره آن‌ها نیز تصمیم گیری شده است که در ادامه به توضیح میزان این پاداش می‌پردازیم.

بانک اقتصاد نوین؛ بدون پاداش

/

بانک پارسیان؛ بدون پاداش

/

پست بانک؛ بدون پاداش

/

بانک تجارت؛ پاداش 500 میلیونی

/

بانک خاورمیانه؛ پاداش 8 میلیاردی

/

بانک سامان؛ پاداش 2 میلیاردی (2میلیارد و 139 میلیون)

/

بانک سرمایه؛ بدون پاداش

/

بانک سینا؛ پاداش 350 میلیونی

/

بانک صادرات؛ پاداش 500 میلیونی

/

بانک ملت؛ پاداش 670 میلیونی

/

این خلاصه ای از میزان پاداش های تصویب شده برای سال مالی 1399 بانک های کشور بود. اما بعضا نظراتی درباره قانونی یا غیر قانونی بودن این پاداش بیان می شود. همچنین نقدهای زیادی نسبت به بالا بودن این پاداش مطرح می شود. در ادامه با کارشناس بازار سرمایه گفت و گو کردیم و به ابهامات مطرح شده درباره پاداش هیات مدیره شرکت ها پرداختیم.

پاداش هیات مدیره در گذشته، بیشتر از امروز بوده است                                                                                

بهاء الدین حسینی هاشمی کارشناس بانکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به میزان پاداش تخصیص یافته به اعضای هیات مدیره شرکت‌ها اظهار کرد: طبق قانون تجارت و اصلاحیه آن، پاداش هیات مدیره بابت عملکرد سال مالی حداکثر ۳ درصد از سود قابل تقسیم برای شرکت‌های سهامی عام و در شرکت‌های سهامی خاص، ۶ درصد از سود قابل تقسیم میان سهامداران است.

او در ادامه بیان کرد: این حق مسلم هیات مدیره است؛ مانند اینکه سود به سهامدار تعلق می‌گیرد، سود به سپرده گذار داده می‌شود، این نیز سهم سود هیات مدیره است. البته این میزان در گذشته بیشتر بود؛ در شرکت‌های سهامی عام ۵ درصد و شرکت‌های سهامی خاص ۱۰ درصد.

او افزود: در شرکت‌های کوچک که سود کمتری دارند، طبیعتا پاداش تخصیص یافته کمتر است و در شرکت‌های بزرگ مانند بانک ها، فولادسازی‌ها و خودروسازی‌ها از آنجایی که حجم سود قابل تخصیص آن‌ها زیاد است، حجم سود تخصیص یافته نیز بیش‌تر می‌شود.

حسینی هاشمی گفت: در نهایت در بانک‌ها مبلغ تخصیص یافته پاداش هیات مدیره از میزان قانونی بسیار کمتر بوده و حتی به یک درصد نیز نمی‌رسد. معمولا میزانی که تقسیم می‌شود براساس قانون تجارت و براساس ارزش پول فعلی بسیار کمتر از حق و حقوق هیات مدیره است.

شکاف شدید طبقاتی علت انتقادهای پاداش هیات مدیره است

او در ادامه تصریح کرد: در کشور ما بعد از تقسیم سود، از آنجایی که یک شکاف بزرگ درآمدی در کشور داریم و فاصله میان یک کارگر و کارمند معمولی با چنین مدیرانی بسیار زیاد است، این مساله بسیار به چشم می‌آید و مورد توجه است. متاسفانه کشور ما دو قطبی شده، فاصله میان درآمد‌ها بسیار زیاد و شکاف درآمدی شدیدی وجود دارد، بحث پاداش هیات مدیره همواره با چنین انتقاد‌هایی مواجه می‌شود.

این کارشناس بانکی ادامه داد: اگر به اعضای هیات مدیره پاداش پرداخته نشود، ممکن است که تمام توان خود را برای پیشبرد اهداف به کار نگیرند و اگر حق و حقوق آن‌ها پرداخته شود، با چنین انتقاد‌هایی مواجه خواهند شد. تقسیم این پاداش میان اعضای هیات مدیره اغلب به این صورت است که ۲۰ تا ۳۰ درصد از آن به مدیرعامل تعلق می‌گیرد و بقیه آن میان اعضای هیات مدیره به نسبت مساوی تقسیم می‌شود.

او با اشاره به فرمول تعیین این پاداش اظهار کرد: فرمول تعیین پاداش هیات مدیره علمی این است که هرچه شرکت بزرگتر می‌شود، مسئولیت ها، ریسک‌ها و مخاطرات آن‌ها نیز بیشتر می‌شود و به هر حال مستحق دریافت سود بیشتری هستند. برای شرکت‌های کوچک که حیطه فعالیت و حجم عملیات آن‌ها محدودتر است، سود آن‌ها نیز کمتر می‌شود و پاداش آن‌ها قطعا کمتر خواهد بود.

پاداش هیئت مدیره بانک ها؛ قانونی یا فراقانونی؟

او در ادامه بیان کرد: انتقادی که وجود دارد این است که برای شرکت‌های بزرگ که سود عملیاتی زیادی دارند، باید یک سقفی در نظر گرفته شود. در دنیا نیز به همین صورت است. ممکن است مدیر یک بانک در پایان سال ۱۰ میلیون دلار پاداش بگیرد، یک شرکت خودرو سازی ممکن است ۵ میلیون دلار پاداش بگیرد و یک شرکت کوچک در همان کشور، ۱۰۰ هزار دلار پاداش بگیرد.

این کارشناس بانکی افزود: اما از آنجایی که فضای اقتصاد این کشور‌ها کاپیتالیستی است و به اصطلاح دهک‌ها خیلی اختلاف درآمدی ندارند و حدود و استاندارد‌هایی را رعایت می‌کنند، چنین چیزی خیلی به چشم نمی‌آید.

او اشاره کرد: البته شخصی که این پاداش بالا را دریافت می‌کند، به همان نسبت سود تولید کرده است. مقایسه کنید مدیر عاملی بانکی که به نسبت ۲۰ درصد عملیات خود، سود بدهد با مدیرعاملی که ۵ درصد عملیات خود سود بدهد؛ به هر حال پاداش آن‌ها با هم متفاوت خواهد بود.

پاداش هیات مدیره به عضو حقوقی تعلق می گیرد نه حقیقی!

علیرضا تاجبر کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حاشیه‌های اخیر پیش آمده درباره میزان پاداش اعضای هیات مدیره اظهار کرد: چند نکته قابل توجه است و حاشیه‌های ایجاد شده را باید شفاف کرد. زیرا مسائل مهمی هستند و بعد‌ها می‌توانند تبعات زیادی به همراه داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نکته اول این است که این پاداش به شخص حقیقی تعلق نمی‌گیرد. پاداش ۵۰۰ میلیون تومانی به این معنی نیست که به هر نفر از اعضای هیات مدیره، ۵۰۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد. بلکه این پاداش به ویژه در بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به شخص حقوقی عضو هیات مدیره تعلق می‌گیرد و شخص حقیقی صرفا نماینده است. شخص حقوقی می‌تواند تصمیم بگیرد که بخشی از این پاداش را به افراد حقیقی تخصیص دهد یا خیر.

ریسک های زیادی متوجه اعضای هیات مدیره است

او ادامه داد: فرض کنیم تمام این پاداش به اعضای هیات مدیره تعلق بگیرد. طی پنج سال اخیر شاهد سخت شدن قوانین مالیاتی و قوانین تامین اجتماعی بودیم و قوانین بسیار سختگیرانه‌ای در محیط شرکت‌ها حاکم شده است. کسی که عضو هیات مدیره یک شرکت است و خصوصا شرکت‌های مالی ریسک‌های بزرگی را می‌پذیرد.

تاجبر بیان کرد: بنابراین عضویت در هیات مدیره صرفا انجام کار‌های روتین، حضور در جلسات ماهانه و تنظیم صورت جلسه نیست. بلکه شریک شدن در هیات مدیره، مشارکت در ریسک‌های شرکت است، به ویژه ریسک‌های حقوقی و مالیاتی. اگر فردی که عضو هیات مدیره یک شرکت باشد، پاداش مناسبی دریافت نکند، قطعا بسیاری از افراد حاذق و با تجربه کشور عضویت در هیات مدیره را نمی‌پذیرند. متاسفانه در حال حاضر نیز آرام آرام این اتفاق می‌افتد و جایگاه آن‌ها توسط افراد بی تجربه و کسانی که تخصص لازم را ندارند، اخذ می‌شود.

پاداش 8 میلیاردی بانک خاورمیانه طبیعی است!

او در ادامه گفت: میزان پاداش هیات مدیره بانک خاورمیانه تقریبا ۱۶ برابر این مبلغ (۵۰۰ میلیون تومان پاداش هیئت مدیره بانک تجارت) است. پس این امر باعث می‌شود که افراد حاذق و توانمند از بخش‌های دولتی و بانک‌های دولتی گریزان شده و به بخش خصوصی بروند؛ بنابراین شاهد اضمحلال و ضعیف شدن شرکت‌هایی مانند بانک تجارت باشیم که یکبار در مورد فیش‌های نجومی در سال ۹۴ اتفاق افتاد و باعث شد که عده‌ای از مدیران برای همیشه از بخش دولتی خداحافظی کنند. متاسفانه اکنون نیز این اتفاق می‌افتد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: چرا بخش خصوصی تا این حد موفق است، اما بانک‌های دولتی روز به روز در سرازیری پیش می‌روند. اینکه چنین مواردی مانند زیاد بودن پاداش هیات مدیره به این صورت مطرح می‌شود، فکر می‌کنم با توجه به تغییر دولت و مقاصد سیاسی است. کسی که واقعا در جریان چنین موضوعاتی باشد، می‌داند این مبالغ به هیچ وجه زیاد نیست.

او در پایان اشاره کرد: زمانی که جبران پاداش علنی نداشته باشیم، افرادی که وارد این حیطه می‌شوند، به سراغ جبران پاداش‌های پنهانی می‌روند؛ بنابراین زمانی که پاداش او از مسیر قانونی پرداخت و جبران نشود، باعث ایجاد رانت و فساد می‌شود؛ بنابراین افراد متخصص از شرکت‌ها و بانک‌های دولتی برای همیشه خداحافظی می‌کنند، یا اگر بمانند به سراغ جبران پاداش از مسیر‌های دیگر می‌روند. در دنیا نیز پاداش مدیران بسیار بیشتر از این مبالغ است.

بنابراین با توجه به نکات مطرح شده می توان نتیجه گرفت که این پاداش تعلق گرفته به هیات مدیره، قانونی بوده و حتی بعضا از نرخی که در قانون آمده نیز کمتر به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
مدیران شرکتها اکثرا مسئولین ملکتی هستن به کی شکایت کنیم . افزایش ناچیز حقوق به سال افزایش تورم به روز افرین به مسئولین باکفایت .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۳۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
این سودهای کلان همه اش ازجیب این مردم فلکزده پرداخت میشود هرمدیری بتواند یبشتر مردم را بچاپد بیشتر پاداش میگیرد حضرت علی میفرماید هیچ ثروتی انباشته نمیشود مگر آنکه مظلومی درآن هست.چرا وقتی میخواهند سه شاهی سود سهام عدالت به سهامداران بدن لرز ملک الموت بر اندام دولت مردان می افت آقای کارشناس اگه مرد هستی ازحقوق مظلوم دفاع کن.سایت yjc لطفا سانسور نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
بقیه کارمندان شرکت آدم نیستند فقط هیات آدمند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
شهروند گمنام
۱۹:۵۶ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
قانونی؟
در ایران امروز همه چیز قانونی است!
اختلاس، رشوه، ربایش، آدم کشی، جانورکشی، ابر گرانی، سوداگری و ..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
اینها باعث ایجاد تورم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
جان ناقابلم به فدای یک تار موی امیرالمومنین.بعد از اینکه با اصرار و پافشاری مردم خلافت را پذیرفتند،فرمودند:ای مردم!من با این اسب و زره و شمشیر آدم.اگر با چیزی بیشتر از اینها رفتم بدانید که از خیانتکارانم.باز در جایی فرمودند: اگر زمین و آسمان ها را با هر چه در آنهاست به من بدهند تا دانه جوی را از دهان مورچه ای بستانم،هرگز این کار را نخواهم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
لل
۱۲:۳۷ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
چرا آن کارشناسان الان داد و هوار نمی‌کشند فقط برای حقوق بازنشستگان ناراحتی می‌کنند که باعث تورم میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
پاداش برای در دولت قبل که بورس برای دولت زیاد سوده بود و پولهای دست مردم گرفته.
Iran (Islamic Republic of)
علی جسن
۱۲:۳۳ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
من یک بازنشسته نظامی هستم کدر بدترین شرایط برای کشور کار کرده ام برای ۳۰سال کار من ۱۰۰میلیون پاداش دادند که با نمی شود هیچ کاری کرد نه جهازیه می شود و نه حتی یک پراید نمی شود با آن خرید آیا آن هیات مدیرها ها از ما بیشتر تلاش می کنند یا سواد بیشتری دارند چه برتری دارند که این همه تفاوت استجالب اینجاست که بیشتر این موسسات وک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
مدیران بزرگوار .

چه جالب خودشون میبرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
من سال 71استخدام رسمی شدم با حکم 11 هزار تومن.یعنی طول یکسال من 130 هزار تومن حقوق گرفتم.سال بعد شد 20 هزار تومن که حقوق یکسالش میشه 240 هزارتومن.اگه تا امروز حساب کنیم همه حقوق دریافتی من طی 29 سال 500 میلیون نمیشه.اونوقت این خدمتگزاران پاک دست یکشبه ره 30 ساله مرا طی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
ان کارشناس که داره از پاداش حمایت می کنه داره سنگ خودش به سینه می زنه که یک روز خودش در هیئت مدیره عضو بشود این بانک‌ها پدر اقتصاد مملکت را در اوردند
چه گلی بر سر این مملکت گذاشتن که پاداش هم بگیرند کسی مخالف پاداش مدیریت
نیست ولی فاصله طبقاتی را کم کنید بعد پاداش بگیرد ۶۰ میلیون ملت ایران را زیر خط
فقر بردید ویارانه بگیر کردید بورس را به افتضاح کشانیدن بعد پاداش هم می خواهید
خوبه اوضاع اقتصادی مردم در کشورهای منطقه وپیشرفته را می بینیم انها هم همین
جوریه پاداش فقط مدیریت می گیره بقیه مردم بیخیال شدند قبل از انقلاب همچین
خبرهایی نبود
Iran (Islamic Republic of)
Majid
۱۰:۲۱ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
این قطره ای از دریای پولهای باد آورده آقایانی است که خود را صاحب همه میدانند آقایان با زدوبند های خودشان حتی در خیلی از موارد با نمایندگان مجلس واقایان دولت خود را یک دوره عضو هیئت مدیره یک شرکت ویا مجموعه میکنند که هیچ ربطی هم به آن شرکت ویا مجموعه ندارند فقط وفقط به امید همین پاداش مجمع آن شرکت یک ویا دوسال می آیند و بار خودشان را می‌بندند وتمام در دوره قبل شرکت مس نماینده دوره قبل مجلس که دوباره رأی نیاورد راحت شده عضو هیئت مدیره شرکت مس و تمام ببینید چه خبره حالا بگردید پرتقال فروش را پیدا کنید اگر نبود بگردید ماست بند را دریابید
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۱۱ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
دزدی همینه فکر کردین دزدی شاخ و دم داره چرا یکبار هم که شده به کارگران که بازوهای تولیدند از این پاداشها نمیدین
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۰۸ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
اونا پاداش میلیاردی میگیرن ما هم منتظریم سهاممون آزاد بشه چندرغاز گیرمون بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
چرا این قوانین برای مردم نیست
از زمان رفسنجانی این قوانین که فقط به نفع مدیران و مسولین بود نوشته شد و باعث تجمل گرایی و فاصله طبقاتی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
این چه جامعه اسلامی که این همه تفاوت این چه قانونی دارا پولدار فقیر را ندارتر میکنه یه کارمند ساده یا بازنشسته یا کارگر برای یه وام ساده باید بدو به خرج زندگیش نمی رسه اون موقع میلیاردی پول مملکت کجا میره چه جامعه ای صد رحمت به کشورهای اروپایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
باید دید اینها چطور هیات مدیره میشند.
بدون پارتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
همشون پارتی دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
من سهامدار حقیقی این شرکت ها راضی نیستم فقط به دست عدالت خدا می شپارم حدلاقل برای آخرت .
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۹:۳۳ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
هیات مدیره کار اقتصادی میکنه
نوش جانشون.‌مگه دزدی کردن؟


گزارش مشکلات فقر و بیکاری تورم و پیگیری وعده های دولت جدید را منتشر کن

خسته نمیشین از چوب لای هر چرخ کردن؟ همه باید علی وار زندگی کنن!؟ بابا ول کنید این مسلک ظاهر نما را. شماها نمیتونید علی بشین پس ادای اون بزرگوار را در نیارید

به مردم خدمت کنند هر چقدر حقوق گرفتن نوش جانشان.

اگر راست میگی منتشر کن پیام منو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
برای خودشون قانون درست می کنند بعد می گن این قانونی بقول استادم در دانشگاه معمولا قانون با مداد می نویسن هر موقع به ضررشان شد با پاکن پاکش می کنند .این پاداش سقوط بورس در سال قبل هست اگه سال قبل رشد داشت چقدر می گرفتن خدای من .....
Canada
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
اگر میخواهیم اختلاف طبقاتی که به عرش خدا
رسیده .برطرف بشه
باید حقوق نجومی دولتمندان به نصف رسد و
هزینه مناطق محروم شود و
حقوق قشر کم درامد بالا رود
هم خدا خوشحال میشه و هم بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
ایران من
۰۹:۲۲ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
متاسفانه متاسفانه قانونی هست.!!!
درواقع مشکل خود قانونه که اجازه چنین کاری رو میده.
ما مشکل اجرا نشدن قانون تعارض منافع داریم.
یه مطالعه کنید قانون تعارض منافع در کانادا متوجه منظورم میشید.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۸:۳۳ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
قانونی مگه توی این کشور قانون هم وجود داره بله باید هم بعد از چپاول اموال مردم در بورس سال گذشته بایستی پاداش دریافت کنند حاکمیت هم از ایشان تقدیر و تشکر کنند و لوح یادبودی خدمت ایشان تقدیم نمایند بالاخره کلاهبرداری هم سخت و زمان بره اموال مردم را با تبلیغات فریبکارانه به سمت بورس سوق دادید بعد بازار بورس را متلاطم کردید و بعد تور رو پهن کردید و از بازار گل آلودی که ایجاد کردید ماهیگیری کردید باید هم پاداش بگیرید جیب خالی دولت رو با یک فریب بزرگ پر کردید و الان هم زمان دریافت پاداش این عمل خیرخواهانه شما در قبال دولت است.
چطور بازار بورس در ضرر بود و سرمایه مردم نابود شد بعد پاداش هم برای خودشون تعیین می کنند خاطره اون کلیپی که از جلسه هیات مدیره یکی از بانک ها در فضای مجازی منتشر شد زنده شد که آقایان و خانم های عضو هیات مدیره از چهارصد میلیون شروع کردند بعد از چانه زنی و کش و قوسی با هم به ملبغ پانصد و پنجاه میلیون رضایت دادند .
هر دم از این بام بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۲۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
یک عده دارند می خورند یک عده دارند می میرند!!!! هیچ عدالت در کار نیست و امیدی به بهبود اوضاع نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
داداش وقتی پایه حقوقی مدیران را چهارده برابر پایه حقوقی میکنند همه چی قانونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
این پاداشهای نجومی باعث رقابت در گران کردن خدمات و دستمزد و یا بهای فروش میشوند ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
عجب بخور بخوريه . مردم بدبخت كارگراي بيكار
Canada
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
انتظار داریم که دولت مردمی که
حقوق نجومی دواتمندان روحانی و دولت کنونی را نصف کنند و به حقوق کارگران و مناطق محروم و جنوب هزینه کنند
Canada
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
انتظار داریم که دولت مردمی که
حقوق نجومی دواتمندان روحانی و دولت کنونی را نصف کنند و به حقوق کارگران و مناطق محروم و جنوب هزینه کنند
Canada
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
انتظار داریم که دولت مردمی که
حقوق نجومی دواتمندان روحانی و دولت کنونی را نصف کنند و به حقوق کارگران و مناطق محروم و جنوب هزینه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
کسی با پرداخت پاداش به مدیران موفق مخالف نیست ولی:
چرا همانقدر که برای پرداخت سریع پاداش به آنها اقدام می شود برای پرداخت پاداش به سهامداران خرد اقدام نمی شود!
فرمول پرداخت جای تامل دارد، شرکت ها در بورس روند نزولی دارند، یا سودی به سهامداران پرداخت نمی شود و یا بسیار کم!
مدیران ایرانی را با مدیران غربی مقایسه نکنیم، آنها با یک دلار شروع میکنند ولی مدیران ما انتظار دارند همه چیز گل و بلبل باشد و .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
این همه سود داشتند و برای پرداخت سود سهام عدالت گدابازی در می آوردند. بترسید از روزی که خداوند این پول ها را داغ کند و بر بدنهایتان بزند تا عذاب روز قیامت شما شود.
Iran (Islamic Republic of)
هیچ
۰۰:۳۵ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
اون روزا برای بدبخت بیچاره ها ست
آخرین اخبار