رئیس اداره دامپزشکی هفتکل از واکسیناسیون ۸۴ هزار و ۵۸۰ راس گوسفند، بز، بره و بزغاله علیه بیماری آبله در ۴ ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید ممبینی رئیس اداره دامپزشکی هفتکل عامل ایجاد کننده بیماری آبله را ویروس عنوان کرد و گفت: این ویروس در صورتی که در جمعیت دامی حساس که واکسن دریافت نکرده اند بروز کند بسیار واگیردار و شدید است و در بره‌های زیر ۴ ماه تا ۱۰۰ درصد کشنده ظاهر می‌شود.

او با بیان اینکه در ۴ ماهه نخست امسال در هفتکل تعداد ۸۴ هزار و ۵۸۰ راس گوسفند و بز و همچنین بره و بزغاله تحت واکسیناسیون رایگان آبله  قرار گرفته اند، افزود: از علائم  بیماری آبله تب و بروز دانه‌های پوستی و حتی زیرپوستی و همچنین ایجاد دلمه در امعا و احشا و روده‌ها بوده که در نتیجه ایجاد اسهال، لاغری و مرگ و میر بخصوص در سنین پایین می‌کند.

ممبینی بیان داشت: دامپزشکی در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، بیشترین و مهمترین جایگاه را دارد بنابراین از از دامداران منطقه می‌خواهیم برای واکسیناسیون دام‌های خود با اکیپ‌های دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.