تعداد زیادی از محکومان حوادث آبان ماه ۹۸ مشمول آزادی مشروط یا عفو قرار خواهند گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، در پی دیدار اخیر رئیس قوه قضاییه با برخی از خانواده‌های محکومان ناآرامی‌های آبان ۹۸، تعداد زیادی از این محکومان حسب مورد مشمول آزادی مشروط یا عفو قرار خواهند گرفت.

بنابراین گزارش، پیشتر نیز در مناسبت‌های مختلف از جمله نیمه شعبان امسال بنا به درخواست رئیس قوه قضاییه از مقام معظم رهبری ۱۰۰ نفر از محکومان امنیتی از جمله برخی محکومان حوادث آبان ماه سال ۹۸ مشمول عفو شدند؛ در سال ۱۳۹۹، با اعلام و فهرست ارائه شده توسط قوه قضاییه بالغ بر ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر از محکومان، مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند که این میزان در مقایسه با سال ۹۸، رشد ۸۶ درصدی داشته است و در مقایسه با سال ۹۷ یعنی دوره قبل از دوره تحول، با رشد ۴۱۸ درصدی مواجه بوده است.

حسب دستور ریاست قوه قضاییه در دوره مدیریت جدید نیز این رویه ادامه خواهد داشت و با بررسی‌های دقیق و کارشناسی جمع بیشتری از محکومان امنیتی به ویژه محکومان آبان ماه ۹۸ از ارفاقات قانونی برخوردار خواهند شد.


بیشتر بخوانید


گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه حکایت از آن دارد که ساز و کار آزادی مشروط و عفو در مورد متهمانی که هنوز حکم محکومیت آن‌ها قطعی نشده صدق نمی‌کند، لذا یا باید برای آن‌ها دادگاه مجدد برگزار شود و یا ممکن است در شرایط دیگری مورد عفو قرار گیرند.

گفتنی است حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای صبح روز یکشنبه سوم مرداد ماه ۱۴۰۰، در محل کار خود با تعدادی از مردم و همچنین خانواده‌های محکومان ناآرامی‌های آبان ۹۸ دیدار و گفتگو کرد.

رئیس قوه قضاییه در پایان این دیدار‌ها به غلامحسین اسماعیلی رئیس حوزه ریاست و القاصی دادستان تهران مأموریت داد پرونده افرادی که در جریان ناآرامی‌های آبان ۹۸ دستگیر شده اند را مورد بررسی مجدد قرار دهد تا افرادی که شرایط قانونی آزادی مشروط یا عفو و بخشودگی دارند، مشمول عفو، بخشودگی و یا آزادی شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
دوستان متوجه شدن یا نه، که بی بی سی و اینترنشنال عربی بن ملک سلمان و شبکه های معاند، چقدر مشغول تطهیر و قهرمان سازی، از بعضی وطن فروش های خائن هستند و با ترفندهای رسانه ای سعی در ترغیب مردم به پسندیدن حرکت در راه خیانت به وطن و کشورمان می باشند، یک موردش همین کیمیا علیزاده است. عدم مدیریت صحیح است که یکی را عین کیمیا علیزاده یک دفعگی چنان چاق می کنن از حاتم بخشی از کیسه ی بیت المال، که یهویی هوس میکنه چموش بشه بروی ایران و ایرانی کنه! از آن طرف، دیگه ا خانم عباسی دوچرخه سوار را حمایت نکنند، . یک سوال دارم از دوستان! این همه انتقاد می کنن، فلانی مسئول شد و اختلاص کرد و بارش را بست و رفت! به وطن خیانت کرد تا خود و خانه اش را اونور آب، آباد کنه! خداوکیلی، این کیمیا علیزاده ، که با کلی خرج مردم ایران، تونست،مدال برونز بگیره ،پشت بندش سیصد سکه های طلا که اکثر مردم به عمر خود ندیدن، بعد آپارتمان و پژوپارس و آن همه تقدیر و تشکر، بعد یهویی! هوا هوسش گل کرد، مهاجرتم نکرد، رفت پناهنده شد و حق نان و نمک نگه نداشت، و باز بدتر آمد جلو نماینده کشور مادری اش این افتضاح را برای دل خوش اجنبی درست کرد! حالا شما بگین، چه فرقی بین اختلاص گر فراری با این غارت کننده ی فراری است!؟ نظر شخصی ام این است که این اگه گناهش از اختلاص گر بیشتر نباشه، کمتر هم نیست! چون هر دو یک کار مشابه کردند و هر دو از اعتماد ملت ،سوئ استفاده کردند، چرا بعضی ها خودشونو به کوچه علی چپ می زنن، سنگ یک خائن را به سینه می زنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
متاسفانه باب شده، هر چی میشه، ضد انقلابا میریزن خیابون و اموال دولتی و بیت المال نابود میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
برای چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
که باز اغتشاش ایجاد کنن؟
Canada
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
آزادی این اراذل اجحاف در حق ملت است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
اعدام
آخرین اخبار