مدیرکل هواشناسی گلستان از جاری شدن سیلاب در برخی از شهرهای استان خبر داد و گفت: موج بارشی شدیدتر از امشب آغاز می شود.

نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   گفت: فعالیت سامانه بارشی که از صبح امروز آغاز شده بود ساعاتی پیش در برخی از نقاط استان شدت گرفت و موجب راه افتادن سیلاب‌های کوچک و بزرگی در برخی از شهر‌ها شد.

او افزود: در حال حاضر بیشترین مقدار سیل جاری شده در جاده چپرقویمه به سمت گنبدکاووس، در شهر‌های آزادشهر، گنبدکاووس، ارتفاعات رامیان و ... گزارش شده است.

داداشی از ثبت بارش ۳۲ میلی متری در شیرآباد خبر داد و گفت: این موج بارشی در حال ضعیف شدن است، اما موج اصلی بارش‌ها از امشب در استان آغاز می‌شود و تا فردا ظهر ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: این سامانه بارشی تا روز جمعه در استان فعال خواهد بود و اوج بارش‌ها بیشتر مربوط به ارتفاعات و مناطق کوهپایه‌ای است.

داداشی توضیح داد: از ارتفاعات غرب استان تا گالیکش دو هسته بارشی تشکیل می‌شود و در مجموع شاهد بارش بیش از  ۷۰ میلی متری باران خواهیم بود؛ اما در برخی مناطق ممکن است بارش‌های نقطه‌ای تا ۱۰۰ میلی متر هم به ثبت برسد.

مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان اینکه این سامانه بارشی از چندین موج مختلف تشکیل شده است، گفت: در حال حاضر تمام دستگاه‌های خدمات رسان در استان در حال آماده باش هستند و از مردم می خواهیم از نزدیک شدن به رودخانه ها خودداری کنند. 

در ادامه فیلمی از جاری شدن سیلاب در شهرستان گنبدکاووس ببینید.



انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.