با تلاش شبانه‌روزی ۳۷ ساعته نیرو‌های منطقه شش عملیات انتقال گازنشتی گاز خط لوله هفتم سراسری برطرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،علیرضا عربلو، مدیر منطقه شش عملیات انتقال گاز با اشاره به برطرف شدن نشتی گاز خط لوله هفتم سراسری گفت: با بر طرف شدن این خط از قطعی برق منازل مراکز صنعتی در شرق هرمزگان و مردم سیستان و بلوچستان جلوگیری شد.

عربلو افزود: با این اقدام تعمیرات اضطراری خط لوله بدون قطعی جریان گاز نیروگاه‌های برق استان سیستان و بلوچستان در کمترین زمان ممکن انجام شد.


بیشتر بخوانید؛ 


او گفت: با توجه به حساسیت و موقعیت استراتژیک خط هفتم سراسری و تامین گاز نیروگاه‌های برق استان سیستان و بلوچستان، جنوب استان کرمان و صنایع شرق استان هرمزگان، بعد از دریافت گزارش نشتی گاز بروی خط لوله هفتم سراسری و تشکیل جلسه، عملیات تعمیرات اضطراری در دستور‎کار منطقه قرار گرفت.

مدیرمنطقه شش عملیات انتقال گاز با همکاری سه مرکز بهره‌برداری خطوط لوله ایرانشهر، بندرعباس و سیرجان در این عملیات که درهفته اول مرداد انجام شد، اشاره کرد و افزود: این عملیات در شرایط جریان داشتن گاز درخطوط لوله، گرمای حدود ۵۰ درجه، شرجی بالای ۷۰ درصد و شرایط خاص کرونایی انجام شد.

عربلو به مراحل اجرای این تعمیرات نیز پرداخت و افزود: تعویض ۲ عدد شیر و بخشی از لاین ۲۰ اینچ بای پاس ورودی ایستگاه خط هفتم سراسری به همراه ایمن سازی شرایط و محیط، تخلیه گاز، انجام حفاری، برشکاری و جوشکاری و رادیو گرافی از جمله اقدامات در این عملیات بود که با ۲ هزار و ۲۵۰ نفر ساعت انجام شده است.

او افزود: رفع نشتی گاز و ایمن‌سازی محیط و همچنین انتقال تجهیزات و گردآوری نفرات تعمیرات و متخصص از سه مرکز بهره‌برداری از استان‌های همجوار و تحت پوشش منطقه از نکات حائز اهمیت این عملیات بوده است.

انتهای خبر /ز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.