معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: سلین هورامان با ثبت دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد گرمترین روز امسال کردستان را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علی پناهی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: با بررسی‌های صورت گرفته سلین هورامان طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری دمای ۴۸ درجه سانتی گراد را تجربه کرد که این دما در طول دوره بلندمدت فقط یک بار دیگر در پنجم مرداد ماه سال ۱۳۹۰ به ثبت رسیده است.

پناهی افزود: در شبانه روز گذشته دمای شهر سنندج مرکز استان نیز در سردترین ساعت ۱۹ درجه و در گرمترین حالت ۴۲ درجه سانتی گراد گزارش شد.

او ادامه داد: گرمای هوای استان امروز نیز تداوم دارد و شاهد هوای گرمی در منطقه هستیم.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از روز پنجشنبه شاهد افت دمای هوای استان خواهیم بود و به طور میانگین سه الی چهار درجه دما کاهش می‌یابد که تا اواسط هفته آینده تداوم دارد.

پناهی یادآور شد: افزایش پوشش ابر، رگبار‌های پراکنده و وزش باد هم برای روز پنجشنبه در استان پیش بینی می‌شود که سرعت وزش باد قابل ملاحظه خواهد بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامتر‌های هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: افزایش دما ، گرمی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.