سخنگوی ستاد کرونای البرز گفت: در حال حاضر روزانه به ۲۰ هزار نفر در استان البرز واکسن تزریق می‌شود و سرعت واکسیناسیون کرونا قابل قبول است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد کرونای البرز با اشاره به وضعیت تزریق واکسن در  استان البرز، گفت: در حال حاضر روزانه به ۲۰ هزار نفر واکسن تزریق می‌شود و سرعت واکسیناسیون  کرونا قابل قبول است.

سخنگوی ستاد کرونای البرز در ادامه نیز افزود: با توجه به افزایش روند مراجعه کنندگان سرپایی نمی‌توانیم به کنترل بیماران بستری در آینده نزدیک امیدوار باشیم.

 بابایی گفت: با توجه به این که تعداد بیماران بستری استان در حال نزدیک شدن به مرز ۱۲۰۰ نفر است و این آمار از تعداد بیماران موج چهارم هم بیشتر است، باید بگوییم زنگ خطر جدی در استان به صدا درآمده است.

او افزود: در موج‌های قبلی به دلیل رعایت محدودیت‌ها از طرف مردم، تعداد بیماران اورژانسی مثل تصادفی‌ها، بیماران قلبی و ... کاهش پیدا کرده بود و، اما چون حالا زندگی به روال عادی خود بازگشته، تعداد بیماران اورژانسی نیز به روال قبل برگشته است.

 بابایی افزود: اگر قرار باشد بیمارستان‌ها هم پذیرای بیماران کرونایی و هم بیماران اورژانسی باشند با کمبود تخت مواجه خواهیم شد.

او گفت: با این سیر افزایش دو جانبه بیماران یا باید به بیماران کرونایی خدمات ارائه ندهیم یا به بیماران اورژانسی که عملا امکان پذیر نیست.

سخنگوی ستاد کرونای البرز افزود: تا زمانی که شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت دقیق و درست در استان اجرایی نشود، کنترل بیماری ساده نخواهد بود.

انتهای پیام/ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.