تیم ملی شمشیربازی کشورمان امروز در بازی برابر تیم ایتالیا با ناداوری مغلوب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هر دوره المپیک برای ایرانی‌ها با ناداوری‌ها همراه است و دست ورزشکاران ایرانی برای رسیدن به مدال‌های خوشرنگ به خاطر خطای بعضاً با غرض ورزیِ داوران کوتاه می‌ماند.

امروز هم این اتفاق برای شمشیربازان کشورمان افتاد. تیم ملی شمشیربازی کشورمان امروز برای کسب مدال پا به مسابقات گذاشت و با ایتالیا روبرو شد.

هرچند در ابتدا خوب کار نکردیم؛ اما رفته رفته بازیکنان ایران (علی پاکدامن، مجتبی عابدینی و محمد رهبری) عملکردشان بهتر شد و امتیازهای از دست رفته را جبران کردند؛ اما در نهایت با نتیجه ۴۵ بر ۴۴ بازی را به تیم ملی ایتالیا واگذار کردند. این در حالی است که هم بازیکنان ایران و هم مربیان ما به عملکرد داور در این مسابقه اعتراض داشتند و معتقد بودند حقشان زیر پا گذاشته شده است.

در طول بازی بار‌ها داور امتیاز‌هایی که ۵۰ - ۵۰ بود را به ایتالیا می‌داد که ایرانی‌ها به این موضوع بار‌ها اعتراض داشتند.

عذرخواهی که دردی را دوا نمی‌کند

در پایان دیدار دو تیم شمشیربازی ایران و ایتالیا، رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی شمشیربازی با اعضای تیم ملی ایران صحبت کرد و اعلام کرد که پیروزی برای ایران بوده است و بابت این اتفاق عذرخواهی کرد! عذرخواهی که چیزی را عوض نمی کند. در برخی خبر‌ها هم به طور غیررسمی اعلام شد داور این دیدار از ادامه قضاوت در رقابت‌های المپیک محروم شده است که البته این خبر هنوز به تایید نهایی نرسیده است.

کمیته ملی المپیک ایران هم اعلام کرد نسبت به عملکرد داور در رقابت دو تیم ایران و ایتالیا به کمیته بین المللی المپیک اعتراض خواهد کرد.

در نهایت تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر کشورمان، با نتیجه ۴۵ بر ۲۴ مغلوب تیم ملی مصر شد و با رتبه ششمی به کار خود در توکیو پایان داد؛ تیمی که می توانست برنده از بازی با ایتالیا بیرون بیاید اما ناداوری ها گریببانش را گرفت و فخری و شاگردانش با دست خالی المپیک توکیو را به پایان رساندند.


بیشتر بخوانید:


گزارش از مریم محمدی

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار