معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه به ثبت رسیدن اورامانات را در کمیته میراث جهانی ابتدای راه توسعه اجتماعی و فرهنگی منطقه دانست .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه به ثبت رسیدن اورامانات را در کمیته میراث جهانی ابتدای راه توسعه اجتماعی و فرهنگی منطقه دانست و گفت : با جهانی شدن منطقه اورامانات، مولفه‌ها و شاخص‌های امنیتی و اجتماعی این منطقه ارتقا پیدا خواهد کرد.

او ثبت جهانی اورامانات را یادگار ماندگار دولت برای استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت : این فرصتی کم نظیر برای توسعه منطقه اورامانات از مسیر گردشگری است که می‌تواند به تقویت فرهنگی، اجتماعی و در نتیجه ارتقای امنیت و شکوفایی منطقه بیانجامد.

او با اشاره به ویژگی‌های جغرافیایی و فرهنگی اورامانات افزود: ثبت جهانی این مناطق، موجب تمرکز و حساسیت جهانی نسبت به اورامان می‌شود و جامعه فرهنگی با ظرفیت بین المللی برای حفظ و تقویت این میراث ارزشمند بشری تلاش خواهند کرد.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: می‌طلبد نخبگان، اصحاب اندیشه و قلم، رسانه‌ها و فعالان اجتماعی و فرهنگی استان در قبال این رویداد کم نظیر ورود داشته و به برجسته شدن هر چه بیشتر این موضوع و راه‌های تقویت آن همت بگمارند.

خوش اقبال برند سازی از اورامان را یکی از تکنیک‌های برجسته سازی این موضوع عنوان کرد و گفت: می‌توان با استفاده از این فرصت، نام و نشان کرمانشاه را نه تنها در کشور، بلکه در سطح بین المللی درخشان کرد و به ارتقای جایگاه فرهنگی کرمانشاه در منطقه دست یافت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.