دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان گفت: همایش دوچرخه سواری منادیان غدیر، پنجشنبه همزمان با عید سعید غدیر خم در شهر همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی صلواتیان، دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان با اشاره  به برگزاری همایش دوچرخه سواری منادیان غدیر گفت: این همایش با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیات دوچرخه سواری استان همدان با رعایت دقیق شیوه نامه بهداشتی و با حضور ۷۰ دوچرخه سوار در رده سنی بزرگسال، جوانان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

او با اشاره به اینکه این حرکت روزشی ساعت ۶ صبح روز پنجشنبه در مسیر میدان شریعتی تا باغ موزه دفاع مقدس شهر همدان با عنوان «منادیان غدیر» برگزار می‌شود، افزود: اجرای جنگ هنری و شادی، سخنرانی و اهدا جوایز از دیگر برنامه‌های همایش دوچرخه سواری منادیان غدیر است.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان با بیان اینکه شرکت کنندگان در این همایش به قید قرعه از جوایز نفیسی بهره‌مند خواهند شد، اظهار کرد: در راستای خدمت به مردم و ایجاد شور و نشاط و امید در بین اقشار مختلف جامعه، برنامه‌های شاد و مفرحی در دهه ولایت برای اجرا در استان همدان تدارک دیده شده است.

غدیرخم نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام (ص) پس از انجام مناسک حج در حجه‌الوداع هنگام رسیدن به این محل دستور توقف کاروان‌ها را دادند و در سخنرانی مهمی حضرت علی‌بن ابیطالب (ع) را به عنوان وصی و برادر و جانشین خودشان از جانب پروردگار عالم معرفی کردند.

این واقعه که در تاریخ ۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ هجری قمری رخ داد، از سوی شیعیان به عیدغدیرخم شهرت یافته است.

پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) در این اجتماع فرمودند هر آن کس که من مولای او هستم، پس علی مولای اوست.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.