محسن صادقیان از بهره برداری طرح بزرگ راه آهن یزد - اقلید همزمان با عید غدیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان این که طرح راه آهن یزد - اقلید به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ عمرانی ملی و استانی است، گفت: این طرح از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب است که ۲۴۵ کیلومتر از طول این مسیر در استان یزد و بقیه در حوزه استحفاطی فارس قرار دارد و همزمان با عید غدیر به بهره برداری می رسد.

او افزود: این طرح با هدف جابجایی مسافر، بار، کالا و تکمیل مثلث گردشگری یزد، شیراز و اصفهان ایجاد شده و در سال اول بهره برداری قابلیت حمل بیش از سه میلیون تن بار را دارد.

صادقیان ایستگاه اقلید را حلقه اتصال کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به جنوب غرب کشور خواند و خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این طرح، مسیر ریلی شیراز تا مشهد را ۳۱۱ کیلومتر کاهش می‌دهد.

معاون استاندار گفت: حدود یک هزار کیلومتر خط‌آهن معادل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در حوزه ریلی استان یزد قرار دارد و بیش از ۳۰ درصد عملیات حمل و نقل ریلی معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی کشور مربوط به این منطقه است.

صادقیان تاکید کرد: در طول مسیر این طرح، تقاطع‌های مختلفی روی محور‌های یزد - بندرعباس و یزد - خاتم و یزد - ابرکوه و ابرکوه - سورمق و آزادراه اصفهان - شیراز ساخته شده است و برطرف شدن مشکل تردد تقاطع راه‌آهن با محور ابرکوه و سورمق و آزاد راه اصفهان - شیراز با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه انجام شده تا این طرح آماده بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.