مدیر طیور جهاد کشاورزی استان همدان علت کمبود مرغ در استان را ارسال مرغ به استان‌های مرکزی کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، کمبود مرغ گرم در بازار همدان محسوس است و مردم برای تامین مورد نیاز خود باید از ساعات اولیه صبح در مقابل فروشگاه‌ها به انتظار آمدن و توزیع مرغ بایستند.

مقدار سهمیه و توزیع این کالای پر مصرف به گونه‌ای است که در همان ساعت اولیه توزیع به اتمام می‌رسد و در هنگام ظهر موجودی بیشتر واحدها خالی شده است.

علیرضا قراگزلو، مدیر طیور جهاد کشاورزی استان همدان گفت: مصرف گوشت مرغ در استان همدان روزانه ۹۵ تن است که در پیک مصرف به ۱۳۰ تن می‌رسد.

او با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۱۰۷ تن مرغ در استان کشتار می‌شود اظهار داشت: ۵۲۴ واحد مرغداری در استان وجود دارد که در هر دوره تناوب ۳۲۰ واحد جوجه ریزی دارند.

مدیر طیور جهاد کشاورزی استان همدان علت کمبود مرغ استان همدان را ارسال  مرغ به استان‌های مرکزی کشور عنوان کرد و گفت: خرداد ماه ۹۰ واحد با تعویق وارد مدار شد و تولید مرغ از ۱۳۷ تن در طول روز به ۱۰۷ تن کاهش یافت.

قراگوزلو افزود: تیرماه امسال ۱۸۵ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌ها انجام شد که در ۱۰ روز آینده روزانه ۱۸۵ تن مرغ در استان توزیع خواهد شد.

او با اشاره به اجرای طرح زنجیره مرغ در استان نیز گفت: در سه فرآیند تامین نهاده، تولید و کشتار مرغ، واسطه‌ها وجود دارند که با ایجاد زنجیره تولید، تمام این بخش‌ها با زیرمجموعه‌های مرتبط بدون دلالان به هم متصل می‌شوند.

مدیر طیور جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: در تعریف این زنجیره تولید، واسطه‌ها حذف شده و حلقه‌های تولید مرغ بدون دلالان به هم مرتبط می‌شوند.

قراگوزلو گفت: امکان برنامه ریزی برای عرضه به بازار، ایجاد انگیزه برای رقابت با برند‌های مشخص، بهبود شاخص‌های اقتصادی تولید و امکان فعالیت بر اساس نیاز و سفارش بازار از مهمترین مزیت‌های ایجاد این زنجیره است.

او اضافه کرد: کاهش قیمت تمام شده و هزینه‌های تولید مرغ و در نتیجه حمایت از مصرف کننده از دیگر مزیت‌های ایجاد این زنجیره تولید است.

مدیر طیور جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۵۲۳ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در هر دوره و ۱۹ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۵۰۰ هزار قطعه و یک واحد جوجه کشی با ظرفیت یک میلیون قطعه در استان همدان فعال است.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار