مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان گفت: بیش از ۱۶۸ هزار و ۷۸۶ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان این استان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجید مسلمی راد، مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان گفت: بیش از ۱۶۸ هزار و ۷۸۶ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان این استان خریداری شده که ۴۶.۳ درصد مجموع این خرید از سوی تعاونی‌های روستایی انجام شده است.

او افزود: تاکنون ۷۸ هزار و ۸۷ تن گندم از سوی شبکه تعاون روستایی از کشاورزان استان همدان به صورت تضمینی خریداری شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان با بیان اینکه ۳۷ مرکز خرید گندم از سوی شبکه تعاون روستایی در استان همدان ایجاد شده است، گفت: درهمین ارتباط بیش از ۴۰ هزار تن گندم در شهرستان رزن، ۲۰ هزار تن در شهرستان کبودرآهنگ و دو هزار و ۵۰۰ تن گندم نیز در شهرستان فامنین به صورت تضمینی خریداری شده است.

مسلمی راد میزان گندم خریداری شده تعاونی‌های روستایی در شهرستان بهار را ۶ هزار و ۴۰۰ تن عنوان کرد وافزود: در شهرستان همدان نیز دو هزار و ۱۰۷ تن گندم از طریق تعاونی‌های روستایی به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

او با بیان اینکه کار خرید گندم در استان همدان از سوی شبکه تعاونی‌های روستایی، سیلو‌های دولتی و خصوصی انجام می‌شود، افزود: میزان خرید تضمینی گندم تعاونی‌های روستایی در شهرستان ملایر ۳ هزار و ۱۸۷ تن و در شهرستان اسدآباد ۳ هزار و ۵۳۸ تن گندم بوده است.

۶۸ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و ۳۳۳ هزار هکتار گندم دیم در استان همدان کشت شده که پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۰۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار