رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر گفت: ۳۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی مهدیشهر، به دلیل کاهش بارندگی و رطوبت نسبی هوا، فصل‌های تابستان و پاییز به لحاظ خطر آتش‌سوزی در شرایط فوق بحرانی قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر ابراز داشت: جنگل‌های ارس و عرصه‌های مرتعی جزو ۳۰ هزار هکتار منطقه فوق بحرانی شهرستان مهدیشهر از لحاظ آتش‌سوزی است.

او ادامه داد: وسعت عرصه‌های مرتعی منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر در حدود ۱۹۸ هزار هکتار است که از این وسعت در حدود ۷۰ تا ۸۰ هکتار در وضعیت بحرانی از لحاظ آتش‌سوزی قرار دارد.

عبدوس بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی و خشک شدن گیاهان علفی، یکساله و کاهش رطوبت نسبی هوا خطر آتش‌سوزی در شهرستان مهدیشهر به صورت چشمگیری افزایش یافته و به همین میزان خطر آتش‌سوزی نیز دوچندان شده و آموزش همگانی و مشارکت جوامع محلی در جلوگیری و مهار آتش‌سوزی موثر است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر اظهار داشت: در سایر نقاط کشور آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی اکنون گزارش می‌شود، اما در این شهرستان با اقدام‌های پیشگیرانه امسال آتش‌سوزی جدی رخ نداده است.

او یادآور شد: امسال یک مورد آتش‌سوزی با وسعت حدود یکهزار متر مربع در عرصه‌های مرتعی شهرستان مهدیشهر رخ داد و عرصه‌های جنگلی دچار آتش‌سوزی نشد.

عبدوس اظهار داشت: استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی نقشی مهم و غیرقابل انکار در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی دارد و شهرستان مهدیشهر برای استفاده بهینه از این ظرفیت پایگاه‌های مردمی اطفای حریق ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.