شهرکی گفت: هم‌اینک درسیستان وبلوچستان در شرایط تثبیت‌ شده‌ای از جهت آمار مبتلایان به کرونا هستیم اما نمی‌توانیم بگوییم در وضعیت نزولی ۱۰۰ درصدی قرار داریم.

علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: با همراهی مردم و مراقبت همگانی آمار بستری‌های کرونا در سیستان و بلوچستان رو به کاهش و تلفات جانی کمتر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: عادی‌ و سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی و رعایت نکردن پروتکل‌ها از سوی مردم علت اصلی شیوع گسترده ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در مرزها محدودیت‌های سختگیرانه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا اتفاق افتاده و ترددهای مرزی به مرز صفر رسیده مگر در بخش‌های تجارت که آن هم با کنترل‌های کامل در جدار مرز داخل خاک کشورمان و با منفی شدن تست کرونا آنان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: توصیه به همگان این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند در غیر این‌صورت با هماهنگی دستگاه قضایی و نظارتی اقدام به پلمب واحدهای نظارتی هم خواهد شد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ با فوت ۲۲ مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۱۴۰ نفر رسید.

دکتر محمد هاشمی شهری با بیان اینکه ۸۳۲ بیمار حاد تنفسی و ۳۴۹ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند اظهارداشت: با افزوده شدن یکهزار و ۱۱۶ نفر مبتلا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان شمار مبتلایان این ویروس به ۹۰ هزار و ۱۶۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: افزون‌بر ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار