کوثری گفت: ما یک سری رفتارها در قالب سیاستگذاری و تصمیم‌گیری‌هایمان داریم که سرمنشا تحولات دیگر هستند و می‌‎توانند هم عامل اثرات خوب یا برعکس آن باعث اثرات سو در سطح وسیع شوند که انتصابات یکی از این موارد است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابوذر کوثری  معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: انتصابات گلوگاه‌هایی هستند که اگر در مدیریت‌ها یک انتصاب خوب داشته باشیم که انطباق با شرایط و وظایفی که برای آن مسوولیت دیده شده داشته باشد در آینده شاهد اثرات مطلوب بلندمدت برای مجموعه سازمان و مردم خواهیم بود و اگر خدای ناکرده نتوانیم مدیری کارآمد و با ویژگی لازم انتخاب کنیم اثرات نامطلوب آن همه بخش‌های تحت مدیریت خود را در بلندمدت و حداقل تا اتمام دوره مدیریتی خود تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد و چالش‌های پی در پی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه از منظر ما بعنوان وزارت کشور، در انتصابات مستقیم و غیرمستقیم درون‌سازمانی و برون‌سازمانی باید مدیریت‌ها به گونه‌ای ساماندهی شود که تحولات خوبی در سیستان و بلوچستان رقم بخورد افزود: در انتصابات یکسری شاخص‌ها مورد نظر است که مهمترینشان برای شرایطی که در کشور وجود دارد کارآمدی، تخصص، تعهدکاری و انگیزه بوده و اگر همه این ویژگی‌ها رعایت شود در واقع عدالت، انصاف و رفتار عادلانه نیز محقق می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: رفتار عادلانه زمانی محقق می‌شود که ما یک ذهن چارچوب دار و اصولی که از درون آن کارآمدی مدیریتی بیرون بیاید داشته و مهم‌تر اینکه براساس آن عمل کنیم.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان تنوع قومی و مذهبی وجود دارد و جزو ساختار طبیعی این استان است اما این ترکیب قومی و مذهبی همان‌گونه که دارای تنوع بوده در درجات بالاتر تنیدگی هم با همدیگر دارند که این خیلی برای ما مهم بوده و در موضوع انتصابات باید به این تنوع و هم به این تنیدگی اجتماعی توجه داشت از اینرو برآیند انتصاب ما باید این وحدت و درهم تنیدگی را در جامعه تقویت کند.

کوثری با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان ما ۲ نگاه می توانیم به مقوله انتصابات داشته باشیم: یک نگاه می‌تواند نگاه سهمیه‌ای از هر نوع؛ قومی یا مذهبی به توزیع مدیریت‌ها باشد که تجربه ثابت کرده این نگاه به مقوله مدیریت‌ها و انتصاب‌ها بسیار آسیب‌زا است و این موضوع تنیدگی اجتماعی استان ما را با مخاطره مواجه می‌کند

وی افزود: نگاه دوم می‌گوید که باید مدیریت‌ها تخصصی و براساس کارآمدی و تعهد سازمانی باشد البته این به آن معنا نیست که ترکیب و بافت جمعیتی و مذهبی سیستان و بلوچستان را نادیده گیریم بلکه در تمامی انتصاب‌ها این تنوع هم دیده می‌شود و اگر نگاه تخصصی وجود داشته باشد بحث بومی بودن نیز به خودی خود بعنوان یک متغیر مثبت خود را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بنابراین ما باید از تخصص گرایی و کارآمدی شروع کنیم و در نهایت برسیم به موضوع بومی بودن که می‌تواند یکی از عامل‌های مثبت در انتصابات باشد اما از بومی بودن یا قومی بودن شروع نمی‌کنیم تا به کارآمدی و سایر ویژگی‌های مدیریتی برسیم.

وی ادامه داد: پس بومی‌گرایی به نفسه در هیچ جای کشور یک عنصر مثبت به نفع کارآمدی مدیریتی نیست و البته برعکس آن‌هم صادق است یعنی غیر بومی بودن هم مزیتی نیست که نقطه آغاز ما در انتصابات باشد. بدین‌گونه مساله را باید به سمتی ببریم که در راستای نظام کارآمد از نگاه‌های منطقه‌ای، قومی و مذهبی پرهیز کنیم.

کوثری بیان کرد: ما تلاش داشته‌ایم از نیروهای شایسته اهل سنت و بلوچ و سیستانی به عنوان شهروندانی وطن‌دوست و مرزدار که در طول تاریخ دارای عِرق بالای ایرانی و در چهار دهه گذشته حافظ و وفادار به نظام اسلامی و کشور بوده اند استفاده کنیم.
وی ادامه داد: در این راستا و با اولویت کارآمدی در سیستان و بلوچستان هم‌اینک ۴۰ درصد معاونان استاندار، ۵۰ درصد فرماندارن، ۴۹ درصد معاونان فرماندار، ۷۶ درصد بخشداران، ۲۱ درصد مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، ۲۲ درصد از اعضای شورای اداری استان از برادان اهل تسنن هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار