نصب تابلو غیرقانونی بودن فعالیت پارکبان‌ها در خیابان دربند

موسوی گفت: معبر عمومی را نمی‌توان اجاره داد و باید در این باره درخواست پیگرد قضایی داده شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حضور و فعالیت پارکبان‌ها موضوعی است که همیشه با آن مواجه بودیم و از مراجع مختلف پیگیر قانونی و غیرقانونی بودن حضور آن‌ها بودیم که آیا با پشتوانه‌ی قانونی به سوء استفاده مالی از شهروندان می‌پردازند یاخیر.

گذرمان به خیابان دربند در شمال تهران افتد و متوجه افرادی شدیم که با عنوان پارکبانی، از مردم سوءاستفاده مالی می‌کنند و با زورگویی و تهدید به جریمه پلیس یا آسیب رساندن به خودروی شهروندان درصورت پرداخت نکردن بهای اجاره ساعتی برای پارک خودرو مبالغ هنگفتی را از آن‌ها اخذ می‌کنند.

سیدحمیدموسوی شهردار منطقه یک تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره حضور و فعالیت پارکبان‌ها در خیابان دربند گفت: این‌ها افراد سودجویی هستند که سابق بر این هم با آن‌ها برخورد شده و از این به بعد هم برخورد شدیدتری با آن‌ها خواهیم داشت.

وی افزود: از شهروندان خواهشمندیم که هیچ مبلغی به این افراد که از بی اطلاعی شهروندان سو استفاده کرده و از این راه برای خود کسب درآمد غیرشرعی و غیرقانونی می‌کنند، نپردازند.

موسوی با تاکید بر این که این افراد مورد تایید ما نیستند و ما برخورد شدیدی با آن‌ها خواهیم داشت، تصریح کرد: این افراد را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد و شهروندان مطمئن باشند که این افراد هیچ ابزاری برای اعمال زور و قدرت به صاحبان خودرو ندارند و نمی‌توانند جریمه یا کار دیگری انجام دهند، لذا از طرفی قانون نیز پشتوانه آن‌ها نیست، چرا که کار آن‌ها غیرقانونی است.

وی افزود: معبر عمومی را نمی‌توان اجاره داد و باید در این باره درخواست پیگرد قضایی داده شود و طبق مصوبه شورای اسلامی هم حضور این پارکبان‌ها خلاف قانون است.

در نتیجه پیگیری های باشگاه خبرنگاران جوان ،شهردار منطقه یک تهران گفت: برای اطلاع رسانی به مردم برای این که آگاه شوند قانون از این افراد حمایت نمی‌کند تابلو و بنر‌هایی را در نقاط مختلف خیابان دربند نصب کردیم تا از این اتفاقات جلوگیری شود.

 

در خیابان دربند تابلو اطلاع رسانی برای غیرقانونی بودن پارکبان‌ها نصب شد

در خیابان دربند تابلو اطلاع رسانی برای غیرقانونی بودن پارکبان‌ها نصب شد


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: پارکبان ، تخلف ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
برعکس اینها که به عنوان پارکبان هستن از یه لحاظ خوبن هم مراقب ماشین هستن من تو دربند مدارکی از ماشینم افتاد که خیلی مهم با ارزش بود که همونا بهم دادن ومن خیلی ممنون مدیونشون هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
درکه هم همینطوری بود . درست شد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۲۸ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
یه چند ماه پلیس برخورد کنه باهاشون دیگه جمع میکنن کارت خوان هم دارن! مردم با زن و بچه که نمیتونن درگیر بشن با اینا ممکنه بعد از پارک کردن به ماشین اسیبم بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
یه تابلو چروکیده و زشت تو جایی که تو دید نیست
معلومه بعضیا تو شهرداری خیلی از این کار ناراحتن
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۷:۵۸ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
این مشکل با یه ماشین کلانتری حل میشه. اگر بخوان واقعا مشکل رو حل کنن
آخرین اخبار