کارشناس بازار سرمایه گفت: از جمله وظایف سامانه سنجش، نظارت بر معاملات و جلوگیری از دستکاری در معاملات است.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که، سامانه نظارتی جامع شرکت بورس اوراق بهادار تهران (سنجش) چیست؟، اظهار کرد: سامانه نظارتی جامع شرکت اوراق بهادار تهران، سامانه درون سازمانی است. به این معنی که، باید سرمایه گذاران به آن دسترسی پیدا کنند و شاید در آینده برای دسترسی سرمایه گذاران این چنین سامانه‌ای تعبیه شود.


بیشتر بخوانید


کارشناس بازار سرمایه در خصوص وظایف و کاربرد سامانه نظارتی جامع شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: سامانه جامع شرکت بورس و اوراق بهادار تهران زیر مجموعه معاونت نظارت بر اوراق بهادار در شرکت بورس اوراق بهادار است. از جمله وظایف آن، دریافت اطلاعات مالی و غیر مالی شرکت‌ها قبل از پذیرش در بورس، بررسی این موضوع که آیا شرکت قوانین را رعایت می‌کند یا خیر؟، آیا شرکت گزینه‌های پذیرش را برای ورود به بازار سرمایه دارد؟ است.

او بیان کرد: پس از بررسی و در زمانی که شرکتی وارد بازار سرمایه می‌شود، وظیفه این سامانه نظارت بر عملکرد شرکت‌ها است از جمله اینکه اطلاعات شرکت‌ها را بر روی کدال قرار می‌دهد و به دقیق و درست بودن اطلاعات منتشر شده از شرکت‌ها می‌پردازد.

آسایش در پایان تصریح کرد: از جمله دیگر وظایف این سامانه نظارت بر معاملات و  جلوگیری از  دستکاری در معاملات و باطل کردن معاملات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار