الهیار ترکمن گفت: معلمان بعد از ورود به کار باید بر اساس روش‌های نوین علمی، صلاحیت و شایستگی‌های خود را ارتقا دهند.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی الهیار ترکمن، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در نشست تحول و منابع انسانی در سی و پنجمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و توسعه شایستگی‌ها اهمیت داشته و بعد از جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی کارآمد، نیاز است تا افرادی که دوره‌های آموزشی می‌بینند آموزش‌های دقیق و لازم را کسب کنند.

او ادامه داد: معلمان بعد از ورود به کار باید بر اساس روش‌های نوین علمی، صلاحیت و شایستگی‌های خود را ارتقا دهند و در نظام رتبه‌بندی معلمان هم موضوع توسعه شایستگی‌ها را مورد اهمیت قرار داده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت شیوه‌های تربیت معلم در بکارگیری نیرو‌ها گفت که در روند رتبه بندی معلمان بعد از توجه به شایستگی ها، منابع درآمدی در اولویت سوم یا چهارم رتبه‌بندی قرار می‌گیرد، بنابراین نگاهی که رتبه بندی فقط مبتنی بر افزایش حقوق است، نگاهی درستی نیست.

الهیار ترکمن اضافه کرد: سال گذشته لایحه رتبه‌بندی معلمان با کمک دولت تدوین و به مجلس ارسال شد. در این طرح افزایش کیفیت آموزشی و انگیزه معلمان در فرآیند آموزش و تربیت را در کنار آن نظام پرداخت‌ها مورد توجه داریم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به این شرایط، منابع درآمدی وجود ندارد و کار با سختی مواجه شده است، البته رایزنی‌ها در حال انجام است تا آنچه در شأن فرهنگیان است، اجرا شود.

آمادگی برای تدوین محتوای درسی مهد‌های کودک

در ادامه حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه از سال ۵۹ تا ۸۴، ۱۲۴ هزار و ۸۵ معلم تربیت شدند، گفت: سناریو‌های مختلفی برای تربیت معلمان تا ۱۰ سال آینده داریم که از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اعلام خواهد شد.

او ادامه داد: این دانشگاه ها به عنوان تربیت کننده و نه به عنوان برنامه‌ریز نیروی انسانی، عمل می‌کنند؛ بنابراین وزارت آموزش و پرورش باید کار برنامه ریزی را دنبال کند همچنان که گزینش و استخدام در آموزش و پرورش در اختیار دانشگاه فرهنگیان نیست.

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: تغییر روند‌ها در جذب دانشجویان، تغییرات سن و سایر شرایط از این قبیل برای پذیرش داوطلبان از طریق وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

خنیفر از آمادگی برای تدوین برنامه درسی مهد‌های کودک خبر داد و گفت: می‌توانیم برنامه درسی متناسب با سرفصل‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۱۷ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
من خودم پنج ساله معلم رسمی هستم و اینو می دونم که اگه سر کلاس بمیرم فردا صبح یه سرباز از توی پادگان میارن میذارن سر جای من
کار آموزش و پرورش به جایی رسیده که سرباز معلم کم آوردن حالا معلم غیر رسمی که بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
آنکه نداردخبرازدرد زدرد دم زند ،،،،،،این چه حسابیست معلم همه را پس دهد،،،،،،،،بس که معلم زده بردست خویش ریشه و بنیاد شده سست رفیق ،،،،،،،وانچه معلم بنمودست عمل هیچ نکردست کسی در عمل ،،،،،،حیف معلم دلش صاف وپاک،،،،،،ورنه رها می نمود هر چه باد.....
آخرین اخبار