مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: بیش از پنج هزار نفر در خراسان رضوی با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی و سازمان‌های بین المللی تاکنون مهارت‌های فنی را فرا گرفته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افشین رحیمی  مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: بیش از پنج هزار نفر در استان با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی و سازمان‌های بین المللی تاکنون مهارت‌های فنی را فرا گرفته‌اند.

او افزود: این اداره کل هم اکنون با ۹ مجموعه و سازمان بین المللی همکاری دارد که در قالب آن‌ها به اتباع خارجی و نیز اتباع ایرانی آموزش فنی و مهارتی ارائه می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: همکاری با سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل (UNIDO) برای تجهیز و راه اندازی انستیتو مصنوعات چرمی و همکاری با برنامه پیشرفت موسسه همکاری اقتصادی (SEQUA) در ارائه مدل آموزش دوگانه و سازمان توسعه ملل متحد (UNDP) برای آموزش دوره‌های آموزشی محافظت از لایه ازن را از جمله این همکاری‌ها دانست.

رحیمی بیان کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با مجموعه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR)، سازمان پناهندگان دانمارک (DRC)، سازمان پناهندگان نروژ (NRC)، سازمان پناهندگان دانمارک (DRC)، ریلیف اینترنشنال (RELIFE International) و کشور آلمان هم دراین زمینه همکاری دارد.

او تصریح کرد: در آموزش‌های مهارتی ارائه شده تعداد سه هزار و ۹۱۷ نفر اتباع خارجی تحت آموزش قرار گرفتند و تا کنون ۲۵درصد تعهد آموزشی در این بخش به سازمان‌های مذکور اجرایی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: خوشبختانه خراسان رضوی از جمله استان‌های موفق کشور در زمینه همکاری با سازمان‌های بین‌المللی در این زمینه است.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.