بعد از تعویق مذاکرات وین، آمریکا درصدد است در صورت عدم احیاء برجام تحریم های بیشتری بر ایران اعمال کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  چند روزی است که خبر تشدید تحریم‌های آمریکا به گوش می‌رسد این اخبار بعد از آن منتشر می‌شود که مذاکرات احیاء برجام به تعویق افتاد. بعد از پایان دور ششم مذاکرات وین، مقام‌های آمریکایی در اظهاراتی متعدد مدعی شده‌اند که برای دور جدید مذاکرات آماده‌اند و با این ادعا توپ را در زمین ایران انداخته‌اند درحالی که ایران از ابتدا خواستار راستی آزمایی آمریکا در این خصوص بوده و واشنگتن اقدام مثبتی انجام نداده است.

بایدن در دوراهی؛ انتظار برای توافق یا اعمال فشار بر ایران

اکنون با توجه به اینکه کمتر از دو هفته دیگر تا مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ایران زمانی باقی مانده است، هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای در ایران خود را برای تحویل مذاکرات آماده می‌کند و  در طرف مقابل هم به نظر می‌رسد تیم آمریکایی برای دو سناریو نقشه راه تهیه می‌کند؛ نخست اینکه با تیم جدید مذاکره‌کننده در سایه دولت ابراهیم رئیسی مذاکرات را ادامه دهد و دوم اینکه  در صورت احیاء نشدن برجام و پایان مذاکرات، واشنگتن دور جدیدی از تنش با تهران را دنبال کند.

در واقع موضوعی که بر این دو سناریو صحه می گذارد خبری است که چند روز است در رسانه ها پخش می‌شود، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی چندی پیش نوشت که آمریکا در حال بررسی طرح جلوگیری از فروش نفت ایران به چین است؛ چرا که این احتمال وجود دارد که تهران به مذاکرات هسته‌ای بازنگردد یا خط مشی سخت تری را برای بازگشت به این توافق اتخاذ کند. این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: «واشنگتن در اوایل امسال به پکن اعلام کرد که هدف اصلی آن احیای توافق هسته‌ای ایران است. با فرض بازگشت به موقع ایران به این توافق، نیازی به مجازات شرکت‌های چینی که با خرید نفت خام ایران تحریم‌های آمریکا را نقض می‌کنند، نیست.»

این مقام آمریکایی در ادامه بیان کرد که این موضع آمریکا با توجه به عدم اطمینان در مورد اینکه ایران چه زمانی ممکن است مذاکرات وین را از سر بگیرد و اینکه آیا رئیس جمهور بعدی ایران حاضر است مذاکرات وین را از جایی که به پایان رسیده، آغاز کند یا خیر، در حال تغییر و تحول است. این مقام آمریکایی در ادامه با اشاره به اینکه ایران شرط بازگشت به برجام را برداشتن تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران دانسته است، مدعی شد که ایران در خصوص مقاصد خود در برجام شفاف نیست.

بایدن در انتظار توافق یا تشدید تحریم جدید؟

او همچنین در ادامه اظهارات خود بیان کرد: «اکنون در موقعیتی هستیم که به نظر می‌رسد امکان بازگشت ایران به برجام وجود ندارد. پس باید موضعمان را با آن سازگار کنیم.» پیش‌تر نیز وال استریت ژورنال مدعی شد که واشنگتن در حال بررسی اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران به ویژه علیه چین که به طور متوسط ۵۵۷ هزار بشکه نفت خام از ایران می‌خرد، است. روزنامه وال استریت ژورنال در خبر خود مدعی شده بود مقامات آمریکا به نقل از برخی منابع خبری می‌گویند ایران دیگر برای ادامه مذاکرات هسته‌ای تمایلی ندارد؛ از این رو کاخ سفید قصد دارد از اهرم فشار برای به نتیجه رساندن این گفت‌وگوها استفاده کند.

همچنین در خبر این روزنامه آمده بودکه مقامات آمریکایی در حال آماده سازی طرح تحریم‌های جدید علیه فروش نفت ایران به چین هستند. رابرت آینهورن، تحلیلگر موسسه بروکینگز درباره این اقدامت آمریکا گفت: «این احتمالاً ارسال سیگنال به رئیسی است که اگر ایرانی‌ها به برجام برنگردند، باید منتظر عواقب آن باشند و هزینه خواهند داد.» این در حالی است که به گفته سخنگوی دولت ایران، کشور‌های غربی برای نشان دادن صداقت خود در گفت‌وگوهای هسته‌ای باید بدون هیچ پیش شرطی به این توافقنامه بازگردند.

چرا آمریکا ابزار تحریم را کنار نمی‌گذارد؟

 تحریم؛ ابزاری که آمریکا سالیان سال است از آن برای رسیدن به اهداف خود از آن استفاده می کند، اما کارشناسان بر این باورند که تهدید اخیر آمریکا مبنی بر تحریم مبادلات تجاری ایران و چین، خیلی نمی‌تواند کاربردی باشد و شاید این فشار بیشتر در راستای ترغیب دولت جدید ایران به مذاکره باشد، تا اینکه بخواهد فشاری اثرگذار بر اقتصاد ایران وارد کند، ضمن اینکه در اینجا مسئله صرفاً به ایران و آمریکا محدود نمی‌شود. به عنوان مثال همین تحریمی که از آن صحبت می‌کنیم، در مورد خرید نفت ایران توسط چین است؛ در طول سال‌های گذشته و زمانی که ترامپ از برجام خارج شد عملاً این تحریم‌ها وجود داشته است، در واقع تحریم خرید نفت ایران مسئله جدیدی نیست. این در حالی است که در طول این مدت به رغم وجود این تحریم‌ها، چینی‌ها خریدار نفت ایران بودند. حتی اگر آمریکایی‌ها باز هم بخواهند تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کنند، قاعدتاً چینی‌ها به همان رفتار پیشینه خودشان ادامه خواهند داد. در نتیجه این تحریم‌ها بر ایران و سایر شرکای اقتصادی کشورمان به ویژه چین، تاثیر قابل توجهی نخواهد گذاشت.

بایدن در انتظار توافق یا تشدید تحریم جدید؟

شعیب بهمن کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت که در سطح کلان و راهبردی، آمریکایی‌ها تمایلی به لغو تحریم‌هایی که در طول سال‌های گذشته به ویژه در سه سال اخیر علیه ایران اعمال کرده‌اند، ندارند، بنابراین از طروق مختلف تلاش می‌کنند، همچنان این تحریم‌ها را زنده نگه دارند یا به روش‌های دیگر مجدداً آن‌ها را احیاء کنند. آن چیزی که تا به امروز در مذاکرات احیاء برجام بین ایران و آمریکا به شکل غیر مستقیم مورد مذاکره قرار گرفته، اساساً رفع همه تحریم‌هاست، در حالی که آمریکایی‌ها تمایلی به رفع و لغو همه تحریم‌ها ندارند.کاملاً مشخص است که حتی اگر آمریکایی‌ها در یک پروسه مذاکراتی به سمت لغو شمولی تحریم‌ها بروند، همچنان قوانین تحریمی سر جای خودش قرار دارد، بنابراین در هر زمانی آمریکایی‌ها به راحتی می‌توانند مجدداً بر اساس آن قوانین تحریمی، تحریم‌ها را علیه ایران احیاء کنند.

بهمن تصریح کرد: آمریکایی‌ها تصور می‌کنند، با تغییر دولت در ایران با یک پروژه مذاکراتی سخت‌تر مواجه خواهند شد، به این معنا که دولت رئیسی به اندازه دولت روحانی و تیم پیشین که در وزارت خارجه مستقر بود، احتمالاً با برخی از خواسته‌های کشور‌های غربی همراهی نخواهد کرد، لذا تلاش دارند که از الان شمشیر را از رو بکشند و به دولت جدید این پیام را بدهند که اگر قرار باشد، (از طرف ایران) در مذاکرات آتی سخت‌گیری‌های جدیدتری را انجام دهیم، ما هم نه تنها در پروسه لغو تحریم‌ها گام بر نمی‌داریم، بلکه می‌توانیم تحریم‌های جدیدی را نیز علیه ایران وضع کنیم، بنابراین این تحولات و مباحث جدید درباره تحریم‌ها، بیشتر یک پیام به دولت آقای رئیسی است مبنی بر اینکه در مذاکرات آتی، تیم مذاکره کننده سختی‌گیری‌های لازم را از خودش نشان ندهد.

کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: شواهد و سوابق تاریخی نشان می‌دهد که ایران هرگاه به شکل جدی‌تر و در واقع سفت و سخت‌تری در برابر کشور‌های غربی ایستادگی کرده است، موفق بوده و توانسته است امتیازات بیشتری نیز کسب کند، ضمن اینکه در چند ماه اخیر دولت آقای روحانی پروسه مذاکره را پیش برده است، اما این یک پروسه بی سرانجام و بی حاصل تلقی می‌شود؛ بنابراین در شرایطی که آمریکایی‌ها به زعم خودشان هر چه تحریم وجود داشته است را تا به امروز علیه ایران برقرار کرده‌اند، بنابراین فشار جدید علیه ایران عملاً محلی از ارعاب ندارد.

وی افزود: در شرایط جدید، جدیت این دولت، تیم مذاکره کننده جدید، پافشاری بر قانون اقدام راهبردی مجلس و از سرگیری برخی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، اتفاقاً می‌تواند فشار را معکوس کند و به خود آمریکایی‌ها برگرداند، در نتیجه این اقدامات آمریکا، دست کم در شرایط فعلی که ایران تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد، اساساً تحریم جدیدی وجود نخواهد داشت که بر ایران اعمال شود.

بایدن در انتظار توافق یا تشدید تحریم جدید علیه ایران؟

اصلا آمریکا می تواند تبادلات تجاری دو کشور را تحریم کند؟

عطا بهرامی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو باشگاه خبرنگاران جوان، بر این باور است که تهدید آمریکا مبنی بر تحریم تبادلات تجاری تنها یک عملیات روانی است و اصولا تجارت دو جانبه قابل تحریم نیست، مانند تجارت ایران با عراق. مبادلات دو جانبه برخلاف تجارت بین الملل قابل تحریم نیستند، لذا این چیزی که آن‌ها گفتند یک بلوف بوده و هیچ خاصیتی ندارد. در واقع ایران مذاکرات وین را مسکوت گذاشته است، بنابراین غرب کارت بازی در اختیار ندارند و با این کار در حال کارت سازی هستند.

وی همچنین معتقد است که غربی‌ها انتظار داشتند که ایران در مذاکرات وین جا بزند و یک توافق بد را انجام دهد، اما این اتفاق نیفتاد و مذاکرات را مسکوت گذاشت، لذا آن‌ها اکنون شروع به گفتن اظهارات جدید کردند. آن‌ها می‌خواهند فقط تعلیق تحریم‌ها را حداکثر تا شش ماهه اعمال کنند و ساختار اصلی تحریم‌ها را برندارند. آمریکایی‌ها عقب‌ها نشینی کردند تا ایران پالس مثبتی بفرستد و مذاکرات را از سر بگیرند. برای ایران تحریم‌ها باقی بماند و با همین فرمول فعلی تحریم‌ها را دور بزند، بهتر از این است که فقط شش ماه تحریم‌ها تعلیق شود، چراکه نمی‌شود در این مدت شش ماهه کوتاه کاری کرد چراکه  این اقدام اقتصاد را شرطی‌تر می‌کند و در برزخ نگه می‌دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین می‌گوید که حرف آمریکا ارزشی ندارد، ایران نباید دست و پای خود را گم کند و تصور کند که آمریکا می‌تواند مبادلات تجاری ایران و چین را تحریم کند، غرب خوب می‌داند که این موضوع قابل تحریم نیست. اگر ایران با عراق، روسیه و کشور‌های مختلف پیمان‌های دو جانبه‌ای امضا کند، عملا تحریم‌ها بی اثر می‌شوند و غرب به فلاکت می‌افتد لذا آمریکایی‌ها اشتباه کرده‌اند، اگر به یک باره هم به برجام برمی‌گشتند وضعیت بهتری داشتند و عملا ایران را مجبور می‌کردند که پروتکل الحاقی را دوباره اجرا کند و ذیل بازرسی‌های سفت و سخت برود، اما طمع کردند و این موضوع به ضررشان شد و کمکی به آن‌ها نکرده است.

وی همچنین بر این موضوع تاکید می‌کند که در دولت جدید ایران آگاهی بیشتری است، بهتر می‌تواند با طرف غربی برخورد کند و این موضوع کار غرب را سخت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
تا دیکتاتوری هست ایران و ایرانی آرامش به خودش نمی بینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
این کارشناسهاراازکجامیارین؟؟؟چراهرحرفی میزنن برعکس میشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
آمریکا مجبور به لغو تحریم است چون اگر تحریم را لغو نکند ایران عصبانی و امریکا را می‌کشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
تحریم 0درصد اثر ندارد همش تقصیر روحانی بود خخخخخخ جوک سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
برای چه این همه وقت را تلف می کنید وخرج های اضافی با هواپیما ووو...
تحریمها که به قول خوتان اثر ندارد وقتی تحریم اثر ندارد چرا وچرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
دولت بعدی هم اگر تحریم ها تشدید بشه بهتر که نمیشه هیچ بدتر هم خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
جان مادرت تحریم نکن باز بد بخت بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
دولت جدید هم سرش کلاه گشادی میرود چون فقط سفت به برجام پوسیده چسبیده اند و ول کن ماجرا نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
بایدن بعد از توافق با ایران به دلیل بیماری کنار گذاشته خواهد شد و چون بیمار است توافق با وی به جهت حقوقی برای آمریکا الزام آور نخواهد بود و برای ایران الزام آور خواهد بود و نفر بعد از بایدن توافق را قبول نخواهد کرد و بدتر از ترامپ خواهد بود و به دنبال همکاری با هند بر ضد ایران خواهد بود
قشنگ توجه کنید مهره ها در کنار هم خوب چیده شده اند .کافیست ایران وارد تله شود.و کار تمام است
باشگاه خواهش میکنم نظرم را منتشر کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
توافقی در کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۷:۴۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
هرچی دلتان میخواد تحریم کنید // تحریم ها هیج اثری بر معیشت عالیمقامان ما نمیزاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
خخخخخخ
Russian Federation
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
دقیقا.مقامات مردم سیبل خودشون کردن که یکوقت اسیبی به خودشون نرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
فقط ثروتشون را چند برابر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
شیک
۱۷:۱۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
واقعا که. کامنت ها رو که میبینم دلم واسه مردم میسوزه، چیزی که از قبل مشخصه رو راجع بهش بحث میکنین.؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
گنجشک را بجای بلبل قالب نکنید !!!!این تصاویر نشان می دهد که بایدن در حال چرت زدن همیشگی بسر می برد !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
نه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
اینقدر مثل آقای رییسی باعصبانیت وتندی جواب امریکا یی ها را ندهید ومراعات حال عمو بایدن را بکنید زیرا تحمل :شوک وغافلگیری واسترسهای ی در پی را نداره اسراییل هم از خداشه که امریکا خر تو خر بشه !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
برجام = امنیت اسرائیل
یک تا صد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
اعتیاد به مذاکره هم مثل اعتیاد به تحریم وحقوق بشر واعتیاد به مگس زخم ها ودمل های ملت هاشدن برای امریکا شده !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
قانون ستون پنجم دشمن را اجرایی کنید :به جای تمرکز بر مذاکره بر مشکلات داخلی متمرکز شوید که طوفان به پا نشود :دلال ودزد ومحتکر وقاچاقچی را در ملع عام اعدام کنید اینها که از امریکا نیامده اند اینها ستون پنجم دشمن هستند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
اینها یعنی خود دولت ستون پنجم یعنی خود دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
کش را نباید زیاد کشید پاره می شود مذاکره معنی ندارد !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
مذاکره را تمام کنید !قصه جنگ ایران وعراق نشود که در سال 62 پیشنهاد صلح صدام را نپذیرفتید وباعث حضور بیگانگان در منطقه و.......شدید !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
این خط واین نشان : از دست این جهود (بایدن) حتی صدای افتادن یک دلار را هم نخواهید شنید !!!پس بهتر است به خدا توکل کنید وبا این پشتوانه جهانی ومردمی ونظامی از این ورطه رخت خود را هر چه زود تر بیرون بکشید !!!زیرا شخصیت بایدن با ترامپ فرق می کند وفردی :سرد مزاج وحافظه گرا ووسواس صفت است که از سوراخ سوزن شتر را خارج می کند !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
امریکا توان استفاده از سلاح اتمی علیه ما را ندارد زیرا اولا"_اسراییل کن فیکون می شود ثانیا"خلیج فارس بسته می شود ثالثا" در جهان چند قطبی کشور هایی مثل روسیه وچین وهند وپاکستان وترکیه و....واکنش نضامی نشان می دهند وقس علهذا .....
Iran (Islamic Republic of)
شیک
۱۷:۱۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
ولی اینترنت رو میتونه قطع کنه و بدینسان تمام فعالیت های ایران فلج میشه. بقیه کشور ها رو هم تهدید میکنه که اگه ب ایران اینترنت بدین پوستتون رو میکنم و همه میترسن ازش. ی چیزی بگو ک با عقل جور در بیاد. این قدر خود رستم پنداری نکنین.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۰۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
ان الله معنا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
سیاست نخ نمای بعضی از حضرات که ادعای دشمنی ومبارزه با استکبار را دارند عبارت است از : از این تحریم به اون تحریم فرج است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
دشمن دارد ما را سبک وسنگین می کند من که چشمم آب نمی خورد افراد اطو کشیده وبی حال ورمق ما را دو دستی به ثمن بخص نفرو شند !!!! : با افراد معلوم الحال نمی توان در مقابل دشمن واقعی ایستاد !!!!و ریش وقیچی را دست غرب زده ها وغرب باخته ها داد برای رو در رویی با دشمن باید واقعا"مثل سردا سلیمانی انگیزه داشت !! انگیزه ،انگیزه ! انگیزه واعتقاد به اینکه با دشمن بر اساس دستور قرآن عمل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
تله گذاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
بهتر بود تیتر خبر رو اینطور می نوشتید :آیا گرگ سبزی خوار می شود؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
گله گرگها نه گرگ آنهم گله لی رحم گرگهای غربی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
این بازی غرب در تحریم ایرانیان و فریب و وقت کشی و بدعهدی و پیمان شکنی و دروغ های و دروغ پراکنی های هر چه بیشتر است.هر چقدر هم که به سمت غرب گام برداری و بیشتر کوتاه بیایی بیشتر بازنده ای و بدان هیچگاه تحریمها برداشته نخواهند شد این فریب را غرب دو دستی تقدیم تیم ایرانی و ایرانیان کرد که به همه ما ایرانیها بفهمانند که ما با شما این گونه ایم و همیشه به فکر ضرر و زیان رساندن به شما با هر ترفند و وسیله ای هستیم و سازمانهای جهانی و کشورهای جهان هم برده ما هستند و شماها هم اینگونه باشید .تحریم بیشتر شکستن دست و پای ایران و ایرانی و توان و قدرت ایرانی است.
Iran (Islamic Republic of)
ایوان بترو ویچ پاولوف
۱۴:۰۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
این دیگر برجام نیست !!!بلکه مر حله ای است که :شما شکار را خسته کرده اید وچاره ای جز تسلیم ندارد !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
ما شکار بدعهدی و پیمان شکنی و فریب و وقت کشی و تروریسم اقتصادی و ترور دانشمندان از سوی غربیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
کاش یه جای دیگه به دنیا اومده بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
مثلا توی یکی از جزایر ناشناخته اقیانوس آرام که هنوز کشف نشده و مثل انسانهای نخستین زندگی میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
آره منم خیلی دلم میخواست شما یه جای دیگه به دنیا می اومدید وایرانی نبودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
آدم باید خیلی ساده لوح باشه که فکر کنه آمریکا با ما توافق میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۳:۳۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
عاقل آن است که در جهان امروز هیچ احتمالی را نباید دست کم و یا ندید بگیرد.
فرض کنیم (که این فرض بسیار درست و یک احتمال بسیار جدی میتواند باشد) سیارک و یا دنباله دار و یا جرمی آسمانی به سمت زمین حرکت میکنند و دقیقا به زمین خواهد خورد و یا انحراف مسیرش دقیقا به سمت زمین است.
در آن موقع باید از قبل قوی و مجهز شده باشی و هم موشک و هم سلاح قدرتمندی برای تخریب و برای نجات کره خاکی و موجودات زنده و کشورت در اختیار داشته باشی که از نابودی موجودات و کره خاکی و کشورت دفاع کنی ،اگر این توان و زیر ساخت را نداشته باشی برای همیشه نابود و دفن خواهی شد پس دانشمندان هوافضا و دانشمندان اتمی و بزرگان دین بدانند برای پدافند انسانی و صلح آمیز کیهانی به سلاح اتمی نیاز است.
غرب و آژانس یا نمی‌دانند یا خود را به خواب نادانی زده آمد و یا هدفشان ترور دانشمندان و رشد کشورها و قدرتمند شدن آنهاست که این خیانت به همه ملتهای جهان و جهانیان است نه خدمت.
زیرا که هر که در این کیهان به این بزرگی این احتمالات را در نظر نگیرد بی شک و یقینا دیوانه است.
پس سلاح اتمی هم میتواند خوب باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
وقتی میگویند اگر با دولت بعدی ایران توافقی نشود آمریکا تحریم های شدیدتری اعمال می‌کند ، این دیگر دوراهی نیست بلکه آنها تصمیم خود را گرفته‌اند و نقشه راه را مشخص کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریان
۱۳:۲۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
به این دلیل آژانس سدی بر دانش و رشد بشری و وجودش مضر است و وجودش کمک به ترور دانشمندان و نخبگان ملتهای جهان و جلوگیری از پیشرفت این دانش خوب در جهان میکند،که پدافند پاک کیهانی میتواند میلیاردها انسان را از مرگ و نابودی نجات دهد و برای پدافند کیهانی هم نیاز به سلاح اتمی است و وجود آژانس هم تنها برای ترور دانش و دانشمندان است و تحریم و تروریسم اقتصادی با کمک کشورهای تروریست پرور غرب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
جوابش معلومه لازم به گفتن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
بخش سوم بازی با بازیکنان تعویض شده در هر دو تیم در حال پی گیری است و البته هر گیم یا بخش پنج سال طول می کشد و تا آن موقع خدا داند و من دانم و تو دانی که یک فلوس ندارد عبید زاکانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
از این تحریم تر
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزندی از زاگرس مرکزی
۱۳:۱۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
مرگ بر آمریکا و غرب ،
تیم ایرانی هوشمندانه عمل نکرد و می‌توانست هوشیار تر و باهوشتر کار کند از غرب فریبکار و بدعهدی و پیمان شکن انتظار دیگری نمی‌رفت.
اما همه آنها و همه ملتهایی که گرفتار سد این دشمنی‌ها و غربیها شدند بدانند که
برای پدافند پاک کیهانی نیاز به سلاحهای اتمی پر قدرت است و کاملا هم صلح آمیز و بشری است حالا یعنی آژانس هم کشک!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
وقتی همه میدانیم که این تحریمها یک بازی زشت و بچه گانه سیاسی و یک فریب از سمت غربیانند آنهایی که بارها و بارها به برنامه پاک اتمی ایران پی بردند و با این حال همه بدانیم که این آژانس هم آژانس جاسوسان است و کشورهای تسلیم آژانس شدندهم در تور جاسوسی آنها گرفتارند با اینکه برای پدافند کیهانی نیاز به هر گونه سلاح و تجهیزی است چرا باید آژانسی سد راه پیشرفت کشورهای جهان شود و چند کشور را به حال خود رها کند؟؟
چرا باید کشورهایی به خود اجازه تحریم دیگر کشورها را بدهند و چرا کشوری باید اینقدر ضعیف باشد که اجازه تحریم و خود را در تحریم کشورهایی ترور پرور و یاغی و تروریست قراردهد؟؟
چرا دانش اتمی و دانشگاهها و کارخانجات و شهرها و دانش و صنعت در همه شهرها گسترش نیابند که قدرت ملی افزایش یابد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
باز این پدافند کیهانی سرو کله اش پیدا شد خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
دانش اتمی و دانشگاهها و کارخانجات و شهرها و دانش و صنعت در همه شهرها هزینه ای می خواهد که در مخیله تو نمی گنجد و این غیر از مقدماتی است که باید در یک کشور و ملت وجود داشته باشد ، علاوه بر این بازار مصرفش کجا باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
احمق چرا نمی‌خواهی بفهمی آژانس و غرب مانع پیشرفت تو هستند و بدنبال فریب تو و امثال تو،و چرا نمی‌خواهی واقعیت‌های موجود در کیهان را دریابی تو هنوز تو خودت ماندی ترا چه به این حرفها ،پدافند کیهانی یک دانش بسیار بسیار بالاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
مرگ بر بایدن. مرگ بر برجام. امریکا باید سرنگون شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
برای پدافند اتمی نیاز به هر سلاح و تجهیزی است.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۳:۲۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
برای پدافند کیهانی،پدافند کیهانی،پدافند کیهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
عزیز مادرت فعلا پدافند اقتصادی می خواهیم چون فعلا جنگ اقتصادی و تجاری در کار است و جنگ اتمی چیزی نیست که در خیال کسی باشد
قبل اینکه سلاح ها را پر کنیم باید شکم ها را پر کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
عزیزم تو وقتی توان دفاع نداشته باشی برات تره هم خرد نمی‌کنند توان اقتصادی و توان نظامی و توان تولید هر کدام متفاوت است و نیاز همه تلاش و دانش و دانشگاه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
اگر توان نظامی و دانش و دانشگاه نداشته باشی شکم خودت و مادر و پدر و خانواده ات پر نخواهند شد .
پس کمی و فقط کمی فکر کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
بله نتنها من عزیز مادرم که عزیز یک ملت و عزیز همتون هستم ولی عاقل باش و عاقلانه بیندیش اقتصاد و توان جدا از هم نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
بازی تموم شد :
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
نتیجچه چی شد ؟ کی برد و کی باخت ؟
این رشته سر دراز دارد ، کجای کاری بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۳۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
آقای بایودنت بسه آنقدر نقشه نکشید توطئه نکنید تو منطقه جهان باین همه امکانات و تکنولوژی جلوی کرونا کم آورد .پس بترس از آن روزی که حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بیاد انسانها رو بهم تفرقه و طبقه بندی نکنید.خودتون خسته نشدید ازین مارها بی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۲۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
تحلیل درستی بود آمریکا کارتی برای بازی ندارد و از ابزار تحریمی به قول معروف خالی بازی میکند ولی یکجا رو نفهمیدم که غرب با تحریمهای دوجانبه چطور به فلاکت می افتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
با پیمان های دوجانبه غرب چگونه به فلاکت می رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
قمپوز در کرده ، اخه تو آمپاز ه ، اونم نه آمپاز ها ، آآآآآآآآآ مپپپپازززززز
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۱۲:۲۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
دیگه تحریمی اضافه بشه ما فقرا از این هم بدبخت میشیم عجب صبری خدا دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
نه خدا نکنه ، زبون تو گاز بگیر ، چشم سیاه سقه سیاه درست حرف بزن مارموز شایدم موز مار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
امریکا دروغگو عهد شکن سلطه گر است یه روده راست داخل شکمشان نیست گویا نطفه شان با دروغ بسته شده پایه واساس رژیم امریکا برپایه دروغ بنا نهاده شده
کسانی خود را به ساده لوحی میزنند برای مذاکره با امریکا در اصل ساده لوح نیستند بلکه مزدوران بی جیره و با جیره و مواجب امریکایند که برای پست و مقام دائم فریب وعده های دروغین امریکا را میخورند وبعد بع سرنوشت شخصی مثل قزافی گرفتار میشوند
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی
۱۱:۴۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
.باید بیخیال امریکا بشیم.ديگه مگه تحریمی باقی مونده که نکرده باشن!!!؟ باید از درون قوى بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
سلام: مذاکره و توافق مجدد با غرب و امریکا براساس عبرت ها و تجربه های تلخ تاریخی، محاسبات متقن وغیرقابل خدشه ذیل موجب حراج دادن مولفه های قدرت ، زیانبار برای اقتصاد،باج خواهی و زیاده خواهی دشمن، آب در هاون کوبیدن و باعث ممانعت ازپیشرفت کشور می گردد:
1- هدف امریکاه از مذاکره لغوکامل تحریم ها نیست بلکه ساختار آن باقی مانده وتحریم اساساً وسیله و ابزاری است برای اینکه از ایران درهمه زمینه ها ی چهار گانه ازجمله درموضوعات هسته ای،حضورمنطقه ای،موشکی و حقوق بشرامتیاز گرفته بلکه اگر بتواند پیشرفت کشور را درهمه علوم به سراشیبی سقوط بکشاند.
2- آمریکا اگر کوچکترین امتیازی به ایران بدهد با بدعهدی و بد قولی زیر تعهدات می زند و با عمل نکردن به آن ،ایران چند باره رکب خورده و بازگشت کامل کشور به برجام یعنی پس ازطی هزینه سنگین راه اندازی غنی سازی 60درصدی نابودی آن دستگاه ها وممنوعیت توسعه و تحقیقات هسته ای و عقب گرد وعقب ماندگی نسبت به کشورهای دارای علوم و فنون پیشرفته هسته ای.
3- عبرت های تاریخی معاصرمثل اعتماد دکتر مصدق به امریکا و سقوط دولت او،اعتمادو مذاکره معمر قذافی در زمینه های هسته ای ،موشکی و تجاری با امریکا وغرب ،یافتن تمام نقشه های نظامی وغیر نظامی آن و در پی آن نابودی برنامه هسته ای و موشکی لیبی و سرانجام به خاک سیاه نشاندن اقتصادلیبی و معمرقذافی توسط امریکا و اروپا ،اعتماد صدام جنایتکاربه بازرسان سازمان ملل و یافتن تمام نقشه های نظامی و غیر نظامی عراق ودادن اطلاعات آن به امریکا و پس از آن جنگ راحت امریکا و متحدانش علیه صدام و شکست او. مذاکره تحویل دیپلمات های امریکایی در لبنان در زمان مرحوم هاشمی وعدم آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران توسط آمریکا،معاهده سعد آباد مبنی بر قبول داوطلبانه تعلیق غنی سازی و پروتکل الحاقی توسط روحانی در دولت خاتمی با سه کشوراروپایی وعدم اجرای تعهد توسط آن سه کشوراروپایی و آمریکا.ومعاهده برجام مبنی برممنوعیت حدود صد نوع فناوری هسته ای ایران با1+5 خروج از برجام توسط امریکاواضافه شدن بیش از 1500 نوع تحریم قبلی وجدیدعلیه ایران .
4- اساس، انگیزه و داستان وضع تحریم ها ازطرف دشمن به طمع فشارهمه جانبه برملت و دولت وسپس گشودن باب مذاکره بوده و انگیزه و هدف نهایی مذاکره هم از طرف غرب راهی برای به حراج دادن مولفه های قدرت ایران یکی پس از دیگری و جری شدن دشمن و باج خواهی های مضاعف از کشورو مردم ودر ادامه تغییر رفتار نظام و در نهایت تقییر رژیم است.
5- غرب صرفاً با تله وحیله مذاکره می تواند اهرم های حیاتی قدرت را با نیرنگ از ایران بگیرد درصورتیکه بجز مذاکره هیچ راهی برای به زیر کشیدن قدرت ایران ندارد مانند ممنوعیت صد نوع فناوری هسته ای در برجام وموارد ذکر شده بند های این موارد.
6- به لحاظ عدم لغو کامل همه تحریم ها از طرف غرب و با بدعهدی احتمالی امریکا و اروپا پس از مدتی برگشت دوباره تحریم ها،اقتصاد و معیشت مردم به لحاظ وابستگی به تحریم ها و شرطی شدن در مقابل آن بسیار ضربه پذیر وآسیب زا می شود.
7- درصورت بازگشت به برجام وعضویت در آن از طرف آمریکا، به هر بهانه ای دوباره می تواند از مکانیزم ماشه یا همان اسنب بک استفاده کرده وتحریم ها را ازطریق قطعنامه های شورای امنیت به بکباره برگرداندوایران را ذیل بند 7 منشور ملل متحد ببرد.
8- در صورت مذاکره موشکی وحضور منطقه ای ایران برای جنگ با داعش و ترروریست و به باد دادن توان موشکی ،قدرت دفاعی و منطقه ای کشور، امریکا ، اروپا و حتی کشورهای مثل عربستان و اسرائیل می توانند امنیت ایران را نابود کرده وکشور و ملت رامثل لقمه ای چرب خودغارت کرده یا داعش و سایرگروهای تروریستی خون آشام را به جان،مال و ناموس ملت بیاندازند.
9- مشکلات اقتصادی به هیچ وجه با مذاکره قابل حل نیست زیرا ساختار کلی وپایه اصلی تحریم ها همچنان حفظ شده وآمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و آنرا بطور کامل لغو نمی کند زیرا هر تحریمی و یا بیشتر آن بابرچسب های چهار گانه هسته ای ، موشکی ،حضور منطقه ای ایران و حقوق بشراست.اگرغرب و امریکا یک موضوع از تحریم یعنی هسته ای را بردارند سایر برچسب های تحریم باقی می ماند و این یعنی لغو تحریم ها کاملاً بی خاصیت و دروغ بوده وایران در گرداب،تله و دور بی حاصل موضوعات متعدد تحریم و مذاکره برای باج دادن فاجعه بارسایراهرم های قدرت یکی پس از دیگری قرار می گیرد.
10- در صورت عدم لغو تحریم ایسا ( ممنوعیت سرمایه گذاری خارجی درایران) وتحریم یوترن( گردش مالی آزاد ایران از طریق دلار باجهان) که متاسفانه هیچکدام در برجام توسط تیم مذاکره کننده ایرانی از امریکا درخواست لغو نشده است برداشتن تحریم ها بدون لغو این دو بی معنی، هممراه با فریبمضحک و بی خاصیت است .
11- با تکیه بر توانمندی های و ظرفیت های عظیم داخلی اثرو نقش تحریم هارا باید بی خاصیت وخنثی کرده و ازبین برد و امریکا را از حربه تحریم و سپس مذاکره مایوس کرداز جمله راهکارها:استفاده درهمه حوزه های علمی،فنآوری و تولیدی ازجوانان نخبه ، شرکتهای دانش بنیان و دانشگاهای برترصنعتی،استفاده از قرار گاه سازندگی و شرکت مپنا به عنوان تجربه موفق وراهگشای خنثی سازی تحریم ها، ،جذب سرمایه عظیم ایرانیان مقیم خارج ،برنامه ریزی بودجه سالانه بدون کسری بودجه توسط دولت وعدم چاپ بی پشتوانه اسکناس وعدم افزایش پایه پولی بدون پشتوانه افزایش تولید، اصلاح نظام بانکی و کنترل تورم تک رقمی ،ممنوعیت قطعی هرگونه تعطیلی واحد ها وشرکت هایی تولیدی از طرف بانک ها،اعطای تسهیلات قرض الحسنه و بسیار کم بهره به واحد ها ی تولیدی متوسط و کوچک ، تک نرخی کردن ارز وحذف قطعی ارز 4200 تومانی که این ارز رانت زا و فساد آفرین بوده و باعث نابودی تولید داخلی می شود،استفاده ازظرفیت معادن بصورت غیر خام فروشی ، برنامه ریزی مدون علاوه بر خود کفایی دارای اهداف صادراتی برای تولیدات گسترده صنعتی وکشاورزی ( کالاهای اساسی ونهاده های دامی)،شناسایی و نصب رایزن کارامد و امین اقتصادی درکشورهای همسایه ،همسو و غیر همسوبرای جهش صادرات ،برنامه ریزی صادرات به همسایگان ازمیزان2درصد کنونی به 20 درصد طی برنامه 4 ساله یعنی رسیدن به حدود 200میلیارد دلارصادرات به 15 کشورهمسایه، حمایت همه جانبه از تولید داخل با کیفی سازی وبا وضع تعرفه باز دارنده کالاهای خارجی مبازره هدفمند با قاچاق و فساد، پیمان های پولی دو وچند جانبه با کشورها ، ممنوعیت وقطع همیشگی فروش نفت خام وتبدیل آن به مواد پتروشیمی در صنایع با محوریت صادرات محصولات آن به همسایگان، اخذ مالیات عادلانه از ثروتمندان و عایدی سرمایه، خانه خالی و ماشین های لوکس واخذ مالیات از گردش حساب های بانکی ،تکمیل زنجیره پروژه های آزاد راهی، ریل وراه آهن برای دریافت حق ترانزیت از کشورهای همسایه، داخلی سازی با کیفیت خودرو با پلتفرم پیشرفته کاملا ایرانی و بومی، داخلی سازی با کیفیت و صادرات محورلوازم خانگی و لوازم ساختمانی ،استفاده از ظرفیت عظیم بسیج و نیروهای جهادی در تمام این مراحل برنامه ریزی پیشرفت و توسعه کشوروعدم اجازه ورود مجدد به شرکت هایی بیگانه عهد شکن مانند توتال ،پژو ،سامسونگ ، ال جی و... که به بهانه تحریم کشور را ترک کرده و باعث شوک و خسارت به اقتصاد و معیشت مردم شدند، بطور قطع با پیاده سازی این برنامه ها باید حربه دو گانه تحریم ومذاکره را ازدشمن گرفت.در غیر این صورت مانند 8 سال اخیر با بدعهدی و شرطی کردن اقتصاد به دشمن توسط دولت تشنه مذاکره وغربگرا، شیرازه اقتصاد مبتنی برتوانمندی و ظرفیت های داخلی و رویکرد اقتصاد مقاومتی ازهم می پاشد و باعث مشکلات عدیده ازجمله تورم غیر متعارف و افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری فزاینده، جهش عجیب و غیر عادی قیمت ارز، ریزش غیر طبیعی بورس و گرانی بی ضابطه کالا،مسکن و خدمات گردیده ونارضایتی بحق ملت را در پی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
الباقی پشت صفحه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
آفرین فقط تو نمره آوردی همه ما رد شدیم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
سلام:مجلس اگر براستی انقلابی و عصاره فضائل ملت است باید با تصویب طرح قاطع دو فوریتی ممنوعیت قانونی ابدی مذاکره از طرف هر دولت جمهوری اسلامی با غرب وبیگانه را در زمینه دفاعی ،موشکی ، فضایی، نانو ، هسته ای جدید، سلول های بنیادی، پزشکی، هوش مصنوعی وهمه علوم و فنون پیشرفته را تصویب کند زیرا هدف وضع تحریم های همه جانبه علیه ایران از طرف امریکا و غرب ،ناراضی کردن ملت و در پی آن گشودن باب مذاکره است و اهداف مذاکره هم باج خواهی و پسرفت کشوردرسراشیبی سقوط است درصورت عدم مذاکره امید به آن، از طرف دشمن قطع گردیده و حربه و بازی کثیف تحریم و مذاکره بی خاصیت می گردد.درغیر این صورت با این مذاکرات خفت بار تمام موئلفه های قدرت ایران یکی پس از دیگری از طرف غربگرایان و شیفتگان مذاکره به تاراج می رود بدون اینکه ساختار کلی تحریم ها لغوگردد«بی پرده باید گفت با این قرارداد امثال برجام علاوه بر نابودی صنعت هسته ای جز خفت، ذلت و تاراج علمی و فنون پیشرفته ،تورم افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری، جهش قیمت ارز و گرانی بی ضابطه کالاومسکن،هیچ رهاوردی برای کشور نخواهد داشت» نکته مهم و حیاتی دیگر که نمایندگان محترم مجلس همواره باید مد نظر قراردهند در تصویب هر نوع قوانینی باید نظارت و بازدارندگی در خود آن قانون گنجانده شود به این نحو که مصوبه ای که به قانون تبدیل شده در هررده و مقامی از ریاست جمهوری گرفته تا هرمقامی در صورت عدم اجرای آن از طرف مستنکف، وصف مجرمانه ومجازات بازدارنده در آن گنجانده شود تا کسی جرات نکند قانون را به سخره گرفته و یا آنرا قبول نداشته و اجرا نکند. مصوباتی که بار ها ازطرف مجلس و تائید شورای نگهبان به قانون تبدیل شد اما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
روی مذاکره خط قرمز بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
ده سال مذاکره بس است بس !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
دولت رییسی حق ندارد وارد این باتلاق عمیق دروغ وفریب شود !حتی اگر بایدن سکته کند وشدت خشم وغضب قبضروح شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
سلام
شمامسئولین عالی رتبه چرافکر میکنید با برگشت به برجام مملکت درست می‌شود به پیر به پیغمبر اگه آمریکا به برجام برگرده باز ما ملت بازنده برجام هستیم باید به فرموده رهبر عزیزمان باید از داخل کشور وبه کمک جوانان زبده مملکت را آباد کنیم آمریکا و کشورهای اروپای حتی چشم دیدن ایران و ایرانی ها را ندارد باید از وابستگی به کشورهای خارجی به دور باشیم
به امید روزی که ایران و ایرانی در جهان الگوی ملت های مظلوم باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
آمریکا بدون هیچ هزینه ای پیروز میدان شد

وقتی که نزدیک به هشتاد درصد جمعیت ایران در زیر خط فقر زندگی میکنند
تمام جوانان در حال فرار از کشور هستند
نرخ تورم و دیگر مسائل مانند ارزش پول ملی که به صفر رسیده است را نمیتوانید به آن کارشناسان شاخصتان بگویید

اگر توافقی صورت نگیرد مثل روز ، روشن است که دلار تا بالای چهل تومان نمی ایستد و هیچ کاری هم نمیشود کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
دست امریکا بسته هست چون خودش ابر بدهکار جهان می باشد فقط بایدبه منافع آمریکا ضربه زد
Germany
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
حرف آمریکا ارزشی ندارد، ایران نباید دست و پای خود را گم کند و تصور کند که آمریکا می‌تواند مبادلات تجاری ایران و چین را تحریم کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
نمیدونم اینا چ مشگلی با ایران ما دارن هر کی میاد سر کار میخواد ایران تحریم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
شما خارجیا بخصوص امریکاییا بشر نیستید یک کلام
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۲۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
yjcجان بایدنو آمریکا رو ول کن----تو رو علی ایران و ایرانی رو دریاب


سایت وام ودیعه مسکن خیلی وقته در دسترس نیست یا در حال به روز رسانیه


باورکن گرفتاریم-بی زحمت پیگیر شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
شیطان بزرگ هیچ غلطی نمی کند همین تکرار کلمه تحریم نشان از در ماندگی و فروپاشی در داخل این کشور بی هویت است و اگر می توانستند چهل سال قبل تا حالا انجام می دادند راه مبارزه با این قدرت پوشالی و سردمداران نابخرد و احمق مبارزه و ایستادگی است آمریکا از نابودی اعتبار ساختگی خود در دنیا هراس دارد و وحشت زده است و در حفظ آن می جنگد و با کشورهایی که رویاروی این قدرت شکست خورده ایستادگی می کنند دشمنی می کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
آحمقانه ترین کار مذاکره است!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
اولویت سال اول رسیدگی به امور داخلی وقطع ارتباط با بازی برجامی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
برجام بازی ومذاکره بازی اولویت آخر رییسی هم نخواهد بود !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
مذاکره کار ترسو هاست !فقط "عمل"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
بدبخت تر شدیم.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۵۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
برجام جوانی ما بود که گذشت کاش تو این مملکت به دنیا نیامده بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
تحریم علیه مردم ایرانه نه مسئولین و آقاها و آقازاده ها که اونا به نفعشونم هست چه بسا که هزاران میلیارد به برکت این تحریم ها به جیب زدن و بی عرضگی خودشون پشت تحریم ها قیام کردن.... دولتی که بی عرضه ترین دولت تلریخ جهانه حتی عدم افتتاح پروژه های خیلی سبک انداخته گردن تحریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
مذاکره تمام شد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
عجله کار شیطونه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
شر ط ابتدایی شروع مذاکرات :به همان شکل که ترامپ از بر جام خارج شد بایدن باید بر گردد وگرنه مذاکره احمقانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
اولین قدم آخرین قدم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
من بودم تنگه هرمز رو بر امریکا و اروپا میبستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
یه زمانی یه بنده خدایی بود می گفت قطع نامه ها کاغذ پاره ای بیش نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
آمریکا قابل اعتماد نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
چرا این مطلب غلط را در اذهان جا می اندازند که ایران به برجام بر گردد ؟ مگر ایران خارج شده است ؟ تا برگردد؟ چرا سخنی از خروج قطعی و بدون دلیل و غیر قانونی آمریکا نمی شود ؟
کارشناس عزیز بداند که خیلی از نمی تواند های آمریکا در عمل اجرایی شد ، و خیلی از چنان می کنیم و می کشیم و می بریم و . .. تو خالی از آب در آمد ، هنوز چیزی نشده قیمت طلا و اجناس صعودی شده اند و محتکران و دلالان و قاچاقچیان و انگل ها شاخک هایشان تحریک شده و به تکاپو افتاده اند !!!
ریسی ابتدا کار سختی در داخل باید انجام دهد و ستون پنجم دشم را کنترول کند .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
ما از همون اول داریم شعار میدیم/ نه شرقی نه غربی چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
باید به عمل و تلاش و دانش و دانشگاه و ساخت و ساز باشیم تنها شعار بی تلاش کافی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
خخخخ تورو خدا تحریما رو بردارید از رو بایدن کوفتش کردین این ریاستش رو براش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
اونا منتظر توافق هستن یا ما؟اخه الاغ ی تیتر رو نمیتونی درست بزنی بگی ایران منتظره میگی بایدن منتظره؟اخه اون چرا باید منتظر باشه؟اووو
Iran (Islamic Republic of)
شیدا
۰۸:۲۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
یا رومی روم یا زنگی مست! یا کل تحریم ها لغو بشه یا از خارج قطع امید بشه ... این حالت بلا تکلیفی به ضرر ماست ...
آخرین اخبار