یک کارشناس روانپزشکی گفت: با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌توان در کاهش فشار کاری و روانی کادر درمان قدم بزرگی برداشت.

آهنگرزاده، کارشناس روانپزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرایط روحی و روانی کادر درمان در دوران کرونا اظهار کرد: قابل درک است که کادر درمان با حضور در بیمارستان ها و مراکز درمانی و در تماس مکرر با بیماران، به خصوص بیماران کرونایی با در خطر انداختن جان و زندگی خود، بالاترین درجه رفتار انسانیت، یعنی ایثار را در قبال همنوعان خود انجام می‌دهند.

او ادامه داد: کادر درمان به دلیل حضور مداوم در مراکز درمانی، شاهد بیماران و درد آنها هستند. افراد حاضر در مراکز درمانی به دلیل نزدیکی با بیماران، درد و رنج آنها را به طور ملموس درک می‌کنند، همین امر باعث شده در معرض نوعی اختلال "اضطراب پس از آسیب" قرار بگیرند.

آهنگرزاده افزود: این اختلال پس از اینکه شخص ضربه‌ای تجربه می‌کند و یا زمانیکه از نزدیک شاهد صحنه های ناخوشایند است، رخ می‌دهد. پزشکان و پرستاران هم به دلیل مواجهه مکرر با بیماران ممکن است دچار این اختلال شوند. این اختلال در شرایطی می‌تواند زندگی کادر درمان را تحت تاثیر قرار داده و مختل کند.

این کارشناس روانپزشکی درباره راهکار‌هایی که می‌تواند اندکی شرایط روحی کادر درمان را التیام بخشد، گفت: باید از سمت نهاد‌های مربوطه برای تفریح و روحیه بخشی کادر درمان تمهیداتی اندیشیده و امکانات تفریحی و رفاهی مطلوبی برای آنان در نظر گرفته شود.

او بیان کرد: می‌توان برای ترمیم روحیه کادر درمان، امکانات رفاهی را برنامه‌ریزی کرد تا بتوانند از آن بهره‌مند شوند. همچنین در خصوص بحث معیشتی و اقتصادی هم باید توجه کافی صورت گیرد و تسهیلات ویژه‌ای برای کادر درمان در نظر گرفت.

این کارشناس روانپزشکی تأکید کرد: مردم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عمل به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا، می‌توانند در کاهش فشار کاری و روانی کادر درمان قدم بزرگی بردارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار