مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با نفوذ سامانه ناپایدار جوی از عصر امروز به استان دمای هوا طی روز‌های آینده ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، امروز (سه شنبه ۵ مرداد) جوی نسبتاً پایدار با آسمانی صاف همراه با هوای نسبتاً گرم در سطح استان اردبیل خواهیم داشت.

او افزود: البته از شرایط محلی و به دلیل رطوبت موجود در منطقه طی ساعات بعدازظهر و عصر در نواحی مستعد مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل رشد ابر‌های همرفتی و رگبار و رعدوبرق پراکنده نیز دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: سرعت وزش باد در نوار شرقی و مناطق شمالی استان (بویژه شهرستان بیله سوار و بخش‌هایی از پارس آباد) تند تا نسبتاً شدید خواهد بود.

محمدی گفت: از عصر امروز با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به استان، شاهد شروع ناپایداری‌ها خواهیم بود که از اینرو طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (۶ و ۷ مرداد) ضمن کاهش دمای هوا بین ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس، بارش باران با شدت و ضعف (گاهی بصورت رگبار و رعدوبرق) در بیشتر مناطق استان بخصوص در مناطق مرکزی و جنوبی استان پیش بینی می‌شود.

او بیان کرد: روز جمعه (۸ مرداد) از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده، اما هوای نسبتاً خنک با آسمانی نیمه ابری تا اواسط هفته آینده در سطح استان تداوم می‌یابد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.