عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره بحران حکمرانی آب در کشور پرداخت.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی گفت: مشکل بزرگ این روز‌های ما حکمرانی آب در کشور است و نمایندگان در تذکرات خود اذعان دارند که حکمرانی آب در کشور اشتباه  بوده است و همه از این سوء مدیریت ناراضی هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: سوء مدیریت و تعویق افتادن اقدامات لازم امری بوده که نتیجه آن را می‌بینیم. مدیریت‌های جزیره‌ای جواب نمی‌دهد و نمی‌شود وزارت کشاورزی و وزارت نیرو  هر کدام کار مجزایی انجام دهند. در فلات مرکزی ایران تراژدی منابع مشترک را داریم و تمام ذینفعان تا جایی که می‌توانند در حال استفاده از این سرمایه هستند، اما متاسفانه این سرمایه مشترک در حال نابودی است.

طغیانی اظهار کرد: حکمرانی آب مهمترین مسئله پیش‌روی دولت جدید است امیدواریم با برنامه و شجاعت در اقدام تعیین تکلیف صورت بگیرد. خواسته ما احیای جریان دائم آب در زاینده رود است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس  خاطر نشان کرد: دولت دوازدهم در اصفهان به مردم قول داد و گفت این بار نوبت زاینده رود است، ولی هیچگاه این نوبت نرسید. امیدواریم  شفافیت در برداشت و مدل مدیریت مشارکتی و مردمی همه ذینفعان حکمرانی آب در فلات مرکزی کشور حل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار