فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به ظرفیت های موجود در بندر خرمشهر از آمادگی کامل سرمایه گذاران و بازرگانان برای ورود کالاهای ته لنجی به این بندر خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر در نشست عملیاتی کردن واردات کالاهای ته لنجی که در اتاق بازرگانی خرمشهربرگزار شد از ظرفیت های موجود برای تخلیه کالاهای ته لنجی در بندر خرمشهر و همچنین آمادگی سرمایه گذاران و بازرگانان برای ورود کالاهاخبر داد.

او با اشاره به اختصاص سوخت یارانه ای برای لنج داران کالاهای ته لنجی افزود:با هماهنگی های انجام شده با شرکت پخش فرآورده های نفتی ۸۰ درصد سوخت لنج داران کالاهای ته لنجی به صورت یارانه ای به آنها داده خواهد شد.

غیبی سرپرست اداره گمرک خرمشهر نیز از همکاری این اداره با بازرگانان و سرمایه گذاران خبرداد و گفت:این اطمینان را می دهیم که سخت گیری های گذشته برای واردات کالاهای ته لنجی انجام نخواهد شد و لنج داران با اطمینان خاطر می توانند کالاهای خود را از بندر خرمشهر ترخیص کنند.

گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند هم گفت: باید از تصمیم ها و مصوبات یک باره پرهیز کنیم و برای اجرای مطلوب این طرح همه باهم در کنار هم آن را اجرا کنیم.

او افزود: ورود کالاهای ته لنجی باعث رونق اقتصادی در این منطقه خواهد شد و نباید وصله های قاچاق را به آن چسباند.

گروسی با انتقاد از مصوبه ی ثبت سفارش گفت: در مناطق آزاد و قوانین آن به صورت کامل توضیح داده شده است که واردات کالا در این مناطق نیاز به ثبت سفارش ندارد ، بعد از دو سال توانستیم این مصوبه ی ثبت سفارش را حذف کنیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.