رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز گفت: پویش هرخانه یک پرچم ولایت حضرت امیر المومنین (ع) دربستر شبکه شاد مدارس استان البرز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، جواد محمدی، رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز با اشاره به این که پویش هرخانه یک پرچم ولایت حضرت امیر المومنین (ع) دربستر شبکه شاد مدارس استان البرز آغاز شده است، گفت: به مناسبت عید غدیر خم درب منازل دانش آموزان و فرهنگیان در قالب این پویش مزین به پرچم ولایت امیرالمومنین (ع) می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز  با اشاره به این که پرچم‌ها مزین به نام یا امیرالمومنین (ع)، یاعلی (ع)، یا ولی الله و یا حیدراست، افزود: این پویش با هدف ترویج فرهنگ علوی دربین خانواده‌ها بویژه کودکان و نوجوانان برنامه ریزی و اجرایی شد.

محمدی گفت: نصب پرچم بر سر درب منازل و سایر اماکن عمومی همه افراد جامعه را متوجه فرا رسیدن ایام مذهبی و مناسبت‌ها خواهد کرد.

او افزود: اجرای چنین پویش‌هایی به پدر‌ها و مادران یادآوری می‌کند که هر خانه باید سه پرچم غدیر، شادی و غم دراختیار داشته باشد تا بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی درجامعه حفظ و گسترش یابد و به لحاظ بصری تحول بزرگی در شهر‌ها و روستا‌ها ایجاد شود.

رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز گفت: در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان برگزاری همایش‌های تخصصی وجود ندارد باید فرهنگ غدیردر فضای مجازی ترویج شود.

محمدی با بیان این که عیدغدیر، مهمترین عید مسلمانان است که باید به فرهنگ غالب جامعه در ولایت‌مداری تبدیل شود، افزود: بزرگداشت واقعه غدیر خم وظیفه‌ای است که تمامی مردم، مسئولان فرهنگی و تاثیرگذاران جامعه باید به آن اهتمام داشته باشند.

او گفت: فضای مجازی یکی از زمینه‌های مهم برای تبیین جنبه‌های ارزشی و اسلامی خطبه غدیراست و فعالان فرهنگی به این موضوعات مهم و جامعه ساز بپردازند.

رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز افزود: آموزش و پرورش البرز با استفاده از کارشناسان مذهبی و علوم تربیتی به مناسبت روز‌های اعیاد بزرگ قربان تا غدیرخم که به عنوان دهه امامت و ولایت نام‌گذاری شده‌است در بستر شبکه شاد اجرای برنامه‌های متنوعی را برنامه ریزی و عملیاتی کرده است.

محمدی افزود: برنامه‌های حضوری دانش آموزان به مناسبت عید غدیرخم نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستور العمل های بهداشتی در استان البرز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ر.ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.