بهگزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست بررسی عملکرد شرکت توسعه گردشگری ایران که عصر امروز دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ برگزار شد، علاوه بر دکتر علیاصغر مونسان وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه، علیرضا ایزدی مدیرکل حوزه وزارتی و امور بینالملل، رامین افشاری رئیس هیئتمدیره شرکت توسعه گردشگری ایران، علی جیرفتی مدیرعامل شرکت و تعدادی از اعضای هیئت مدیره و معاونان این شرکت نیز حضور داشتند.
وزیرمیراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در این نشست بعد از شنیدن صحبتها و گزارش عملکرد مدیرعامل و اعضای هیئتمدیره شرکت توسعه گردشگری ایران گفت: «به سهم خودم از تلاشهای انجام شده در این شرکت تشکر میکنم.»
دکتر علیاصغر مونسان افزود: «این شرکت از زمان شیوع کرونا روزهای سختی را پشت سر گذاشته است و در این دوران یکی از مجموعههایی که به آن فشار وارد آمد، شرکت توسعه گردشگری ایران است، لذا بابت صبوری و در عین حال تلاش مدیران و کارکنان این شرکت در این دوران تشکر و قدردانی میکنم.»
او اضافه کرد: «این شرکت در اوایل دچار مشکلاتی بود از جمله این که ساختار مناسبی نداشت و مدیریت این شرکت کار سختی بود خصوصا این که کرونا نیز باعث شد تا روزهای سختتری را این شرکت پیش رو داشته باشد، با این حال اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.»
وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، ادامه داد: «اقداماتی که در این شرکت در چهار سال گذشته انجام شده جای قدردانی ویژه دارد. من از همه کارکنان و مدیران این شرکت که زحمت کشیدند تشکر میکنم و برای همه آنها آرزو میکنم که ایامی خوب، با عزت، با برکت و همراه با خدمت به مردم عزیزمان داشته باشند.»
شرکت توسعه گردشگری ایران، مجموعهای الگو در استانها
در این نشست همچنین علی جیرفتی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران با تشریح اهم فعالیتها و عملکرد این شرکت از سال ۹۶ تا کنون گفت: «این شرکت از سال ۱۳۴۷ تاسیس شده و عمده فعالیت آن تا سال ۸۶ در حوزه هتلداری متمرکز بود و از سال ۸۶ به بعد با ایجاد واحدهای استانی به تحقق ماموریتهای سازمان وقت میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری کمک کرده است.»
او افزود: «در چهار سال گذشته با تدوین سیاستها و دستورالعملهای مناسب و هدفگذاری صحیح شرکت توسعه گردشگری ایران در هر استانی که فعالیت داشته جزو بهترینها بوده و در واقع میتوان گفت که واحدهای استانی این شرکت در هر استان الگو هستند.»
جیرفتی ادامه داد: «برای این که بتوانیم بهعنوان یک شرکت الگو فعالیت داشته باشیم، اقدامات مهمی را در دستور کار قرار دادیم که به صورت عمده به دو بخش تقسیم میشود، یک بخش نوسازی هتلها و تاسیساتی که در اختیار داشتیم و بخش دیگر ارتقای کیفیت خدمات بود.»
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران، اضافه کرد: «موضوع نوسازی و بهسازی هتلها و تاسیسات گردشگری در اختیار این شرکت به خوبی انجام شد و نتایج خوبی را نیز به دنبال داشت. از جمله در تهران نیز بعد از نوسازی هتل لاله و ایجاد یک لابی جدید شاهد افزایش رضایتمندی و در نتیجه بالا رفتن درآمد در این هتل بودیم.»
او ادامه داد: «علاوه بر بازسازی تاسیساتی که در اختیار داشتیم، ایجاد انضباط مالی، راهاندازی اتوماسیون اداری، ایجاد مفاصا حساب مالیاتی، شناسایی اموال شرکت و ثبت در سامانه، اتصال مستقیم دستگاههای کارتخوان به خزانه و ... از مهمترین اقداماتی است که در چهار سال گذشته در این شرکت انجام شده است.»
جیرفتی در ادامه به شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: «شیوع کرونا باعث شد تا روزهای سختی را پیش رو داشته باشیم اما به لطف خدا و حمایتهای وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی این شرکت روند توسعهای خود را ادامه داد و بنا بر تاکید دکتر مونسان حتی یک نیرو از این شرکت از زمان شیوع کرونا تا کنون تعدیل نشده است.»
در ادامه این نشست همچنین رئیس هیئتمدیره و تعدادی از معاونان شرکت نیز به بیان نظرات و ارائه گزارش عملکرد پرداختند.
انتهای پیام/