طبق توافق بین کیم جونگ اون و مون جائه این، خط ارتباط اضطراری بین دو کره از امروز ساعت ۱۰ به وقت محلی پس از یک سال دوباره متصل شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد دفتر ریاست جمهوری این کشور از اتصال دوباره خطوط ارتباطات اضطراری مرزی بین سئول و پیونگ یانگ، که از سال گذشته قطع شده بود، خبر داد.

طبق اعلام دولت کره شمالی، احیای پیوند‌های ارتباطی رسمی با همسایه جنوبی، نقش مثبتی در بهبود روابط بین دو کشور خواهد داشت. اکنون، مردم دو کشور کره شمالی و جنوبی آرزو دارند که روابط شمال و جنوب از حالت کمرنگ و رکود خارج شود. 

پارک سو هیون، دبیر ارتباطات عمومی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقامات ارشد دو کره از ماه آوریل با رد و بدل کردن نامه‌هایی به منظور بهبود روابط بین دو کشور، در نهایت توافق کردند که ارتباط خطوط مرزی را که یکسال قطع شده بود، به حالت اول برگردانند تا گامی بزرگ در جلب اعتماد متقابل و برقراری صلح بین دو کشور باشد.

خطوط ارتباط اضطراری مرزی بین سئول و پیونگ یانگ سال گذشته در ماه ژوئن از سوی کره شمالی قطع شد. کره شمالی کره جنوبی را متهم به ارسال اعلامیه‌هایی علیه پیونگ یانگ از طریق راه های ارتباطی مرزی کرد.

در پاسخ به محکومیت کره شمالی، سئول برای جلوگیری از تنش بین کشور‌ها، ارسال هرگونه اعلامیه در این  کشور را ممنوع کرد اما بر اساس گزارش‌ها این ممنوعیت‌، بارها نقض شد و انتقاد بیشتر پیونگ یانگ را به همراه داشت.

روابط متشنج بین دو کره شمالی و جنوبی همچنان بعد از امضای معاهده صلح پس از جنگ بین سئول و پیونگ یانگ در سال  ۱۹۵۳ ادامه دارد. آمریکا و کره جنوبی بارها از پیونگ یانگ خواسته‌اند تا برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد، اما کره شمالی به طور مداوم از این کار خودداری کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار