۴ هزار دانش‌آموز ساکن مناطق محروم و حاشیه شهر‌های استان چهارمحال و بختیاری برای استفاده از دوره جبرانی تابستان کلاس بندی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد محمدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ۴ هزار دانش‌آموز ساکن مناطق محروم و حاشیه شهر‌های استان برای استفاده از دوره جبرانی تابستان کلاس‌بندی شدند.

او افزود: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین آموزش و پرورش، بسیج دانشجویی و دانشگاه فرهنگیان دوره جبرانی برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


محمدی اضافه کرد: تعداد ۵۰۰ معلم که ۳۵۰ نفر از آن‌ها دانشجوی فرهنگی و مابقی معلم بسیجی هستند در این طرح شرکت کرده اند.

او ادامه داد: تعداد ۴ هزار دانش‌آموز در مناطق محروم لردگان، خانمیرزا، فلارد، اردل، میانکوه، منطقه عشایری کوهرنگ، حاشیه شهر شهرکرد، شهرک الهیه بروجن و منظریه کلاس‌بندی شده‌اند که این کلاس‌ها تماما به صورت رایگان برگزار می‌شود.

محمدی گفت: دانش‌آموزان دبستانی که در امتحانات خردادماه نمره قابل قبول را کسب نکرده اند در این دوره شرکت می‌کنند و این کلاس‌های جبرانی تا هفته اول شهریورماه ادامه دارد.

او افزود: بیشتر کلاس‌ها در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه که مدارس باز هستند برگزار می‌شود و علاوه بر آموزش دروس فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی همچون قرآن و نقاشی نیز در این دوره انجام می‌شود.

محمدی اضافه کرد: آخرین گزارش موصوله حاکی از استقبال دانش‌آموزان از این طرح بوده است و بعد از برگزاری کلاس‌ها نیز مجدد آزمون ارزیایی از دانش‌آموزان گرفته می‌شود.

او با بیان اینکه در این طرح علاوه بر آموزش به دانش‌آموزان به دنبال توانمند کردن دانشجو معلمانی که امسال و یا سال آینده وارد مدارس می‌شوند هستیم تا به طور واقعی درگیر درس و کلاس و مدرسه شوند، افزود: همچنین ۵۰ راهبر آموزشی بر کار دانشجو معلمان نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار