مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: میزان ولادت‌های ثبت شده در سه ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسد حسن‌زاده مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: در این استان میزان ولادت‌های ثبت شده در سه ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶.۱ درصد کاهش یافته است.

 او آمار ولادت ثبت شده در استان در این مدت را  پنج هزار و ۷۰۸ مورد اعلام کرد و افزود: از ولادت‌های ثبت‌شده ، ۹۱ مورد دوقلو بوده که حدود ۶.۱ درصد از ولادت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و در همین مدت نیز ۶ مورد سه قلو به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان  با بیان اینکه همدان چهارمین استان پیر کشور است و نرخ رشد جمعیت سالمندی در استان نگران کننده است،گفت: رشد جمعیت به عنوان یکی از شاخص‌های مهم توسعه و پیشرفت و قدرت جوامع به شمار می‌رود.

مهمترین عامل تاثیرگذار در کاهش موالید افزایش سن ازدواج و فقر اقتصادی است.

از جمله آثار و پیامد‌های منفی کاهش جمعیت را می‌توان تغییر ساختار جمعی و به اصطلاح، پیر شدن جمعیت کشور و در نتیجه، نبود رشد و توسعه اقتصادی عنوان کرد.

توجه به برخی زیرساخت‌های اجتماعی، امکانات رفاهی، خدمات رسانی مناسب و کاهش زمینه‌های فشار‌های روانی باید برای افزایش جمعیت بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/د.ا

برچسب ها: ثبت احوال ، رشد جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.