ستاره جوان تیم ملی بسکتبال اسلوونی با درخشش در المپیک توکیو نام خود را در تاریخ این بازی‌ها جاودانه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، لوکا دانچیچ ستاره ۳۳ ساله تیم ملی بسکتبال اسلوونی در جریان دیدار تیم ملی کشورش برابر آرژانتین در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، به تنهایی ۴۸  امتیاز کسب کرد و امتیازآورترین بازیکن ۳۳ سال اخیر المپیک شد.

اسلوونی که برای اولین بار به المپیک راه یافته در گروه سوم در اولین بازی برابر آرژانتین به میدان رفت و این تیم را با نتیجه ۱۱۸-۱۰۰ شکست داد.

اولین بازی المپیک برای لوکا دانچیچ و تیم بسکتبال اسلوونی به یاد ماندنی شد. فوق ستاره اسلوونی با کسب ۴۸ امتیاز تیم ملی خود را در اولین حضورش در این مسابقات به پیروزی رساند که  این عملکرد او را پس از اسکار اشمیت برزیلی، در رده دوم امتیازآورترین بازیکن تاریخ بازی‌های المپیک قرار می‌دهد.

اشمیت در المپیک ۱۹۸۸ سئول کره جنوبی، ۵۵ امتیاز برای برزیل کسب کرد، در حالی که ۴۸ امتیاز دونچیچ، او را با ادی پالوبینکاس استرالیایی که  در المپیک۱۹۷۶ مونترال کانادا،  مقابل مکزیک ۴۸ امتیاز به دست آورد، برابر کرد.

لوکا در تیم دالاس ماوریکس ایالات متحده بازی می‌کند. او در اولین فصل حضورش در NBA، بهترین بازیکن جوان فصل شد. دونچیچ زمانی در تیم بسکتبال رئال مادرید بازی می‌کرد و در ۱۶ سالگی جوانترین بازیکن تاریخ این تیم شد.

دانچیچ در اولین بازی خود در المپیک برابر آرژانتین علاوه بر کسب ۴۸ امتیاز، ۱۱ ریباند، ۵ پاس گل (منجر به امتیاز) و ۳ بلاک داشت. کلمن پرپلیچ با ۲۲ امتیاز، ولاتکو کانکار با ۱۲ امتیاز و مایک توبی با ۱۱ امتیاز و ۱۴ ریباند از دیگر بازیکنان موثر اسلوونی در این دیدار بودند.

اسپانیا و ژاپن از دیگر تیم‌های گروه سوم المپیک توکیو هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار