رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: تاکنون ۴۴ هزار نفر در جنوب کرمان یک یا دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در جنوب کرمان گفت: بیش از دو ماه درگیر موج پنجم کرونا در جنوب کرمان هستیم و بیش از ۷۰ درصد مرگ‌های ناشی از کرونا در منطقه طی سه ماه اخیر اتفاق افتاده است.

او ضمن ابراز تاسف از مرگ تعدادی از بیماران کرونایی در منطقه افزود: با توجه به جنس بیماری آماری از فوت بیماران مبتلا به کرونا را داشتیم که این باعث تأسف است و مردم باید برای حفظ جان خود و عزیزانشان بیش از پیش نکات بهداشتی را رعایت کنند.

مکارم تصریح کرد: رعایت فاصله اجتماعی، شستشوی دست‌ها و استفاده از ماسک همچنان پابرجا است و به اجبار باید شیوه زندگی را تغییر دهیم، تجمع در مراسم عزا و عروسی و مهمانی‌ها حذف شود و تبریک و تسلیت‌ها تا مدتی به فضای مجازی منتقل شود در غیر اینصورت شاهد افزایش مرگ و میر‌های ناشی از کرونا خواهیم بود.

مکارم گفت: موج جدید کرونا از نظر انتشار بیماری و مرگ بیماران سرعت بالایی دارد و افراد در سنین پایین را نیز درگیر می‌کند.

او افزود: تاکنون ۴۴ هزار نفر در جنوب کرمان یک یا دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و در حال حاضر هم افراد بالای ۵۰ سال می‌توانند با ثبت نام در سامانه برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه مردم به شایعات درباره واکسن کرونا توجه نکنند، گفت: در حال حاضر تنها راه کمک برای عبور سالم‌تر و آسان‌تر از این بیماری واکسیناسیون است که در صورت ابتلا احتمال مرگ کاهش چشمگیری خواهد داشت.

او ضمن تاکید بر مراجعه به موقع و بر اساس نوبت افراد بالای ۵۰ سال به مراکز واکسیناسیون برای دریافت واکسن کرونا اظهار داشت: قبل از مراجعه حتما در سامانه ثبت نام کنید تا با تجمع و شلوغی مراکز واکسیناسیون محلی برای انتقال ویروس نباشند.

مکارم تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱ مرکز واکسیناسیون کرونا در جنوب کرمان داریم که مراکز فوریت‌های پزشکی منطقه هم برای تسریع روند دریافت واکسن کرونا تجهیز و به این مراکز افزوده، خواهد شد.

مکارم ضمن درخواست همکاری داوطلبانه کادر درمان بازنشسته برای سرعت بخشیدن به انجام واکسیناسیون افزود: در حال حاضر واکسیناسیون طی دو شیفت انجام می‌شود و در صورت نیاز شیفت سوم هم راه اندازی می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن واکسیناسیون مردم عزیز منطقه انجام شود.

مکارم تصریح کرد: عوارض واکسن کرونا هم مانند سایر واکسن هاست و ممکن است عوارض اندکی مانند درد عضلات داشته باشد که برطرف می‌شود اگر در موارد نادر عوارض شدیدتری داشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: افزایش سرعت واکسیناسیون افزایش ایمنی در مقابل ویروس است و اگر ویروس هم در گردش باشد میزان مرگ و میر کاهش خواهد داشت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.